Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Sport

Nedělal to Stramaccioni? Nové logo Sparty čelí kritice fanoušků, legendám se líbí

Nové logo AC Sparta Praha. foto: AC Sparta Praha

Praha - Do příští sezony vstoupí Sparta v trochu pozměněném hávu, vydává se modernější cestou. Na čtvrteční tiskové konferenci oznámila změnu identity a poprvé od roku 1993 také loga. Oficiální stránky klubu a sociální sítě ihned zaplavily spousty reakcí, komentářů i názorů. Řada z nich byla pozitivních, ale nutno poznamenat, že většina fanoušků překvapivou novinku úplně dobře nepřijala.
  5:00

„Sparta je konzervativní klub, je tady konzervativní prostředí a má i konzervativní fanoušky. Nechtěli jsme dělat revoluci, nechtěli jsme vzít všechny hodnoty, symboly a udělat novou éru,“ nechal se slyšet tiskový mluvčí Ondřej Kasík.

Nové logo AC Sparta Praha.
Nový merch fotbalové Sparty.

Žádné převratné změny se opravdu nekonaly. Po černé barvě loga Pražané sáhli kvůli barvě historicky prvních klubových dresů, i nadále ale budou nastupovat v rudém. Sparta vybírala ze tří konceptů, nakonec se uchytil ten od agentury Go4Gold.

Klub si určitě zaslouží pochvalu za komunikaci s veřejností. Krátce po odhalení nového loga se totiž na oficiálních webových stránkách a sociálních sítích objevil s odpověďmi na nejčastější dotazy fanoušků. Na ty příjemné i nepříjemné.

Změna identity nebyla levnou záležitostí, celý projekt vyšel Pražany na jeden milion korun. „Směr, který jsme zvolili, představuje přirozený vývoj a posouvá nás graficky z minulosti do současnosti. Věříme, že výsledek je fanouškům blízký,“ dodal generální ředitel František Čupr.

Rozdělení na dva tábory

Jak už to tak bývá, některé příznivce Sparta potěšila, jiné zase ne. „Jaké výkony, takové logo. To se opravdu nepovedlo, ani trochu. Jestli na tom vývojový tým pracoval půl roku, pak se nedivím, že si hra sedá pět let,“ nezapomněli si fanoušci rýpnout do současných výkonů druhého týmu tabulky nejvyšší soutěže.

„Z krásného, zavedeného fotbalového loga na pohřební ústav. To je jak od prvňáka. Spíš by to chtělo modernizovat stadion,“ vadilo dalším. Pražané se dočkali i přirovnání k hokejovým Pardubicím, které sáhli k podobnému kroku v létě minulého roku, či dotazu, zda nový znak nenavrhl nenáviděný kouč Stramaccioni.

Podporovatelé změny klubové identity si naopak pochvalovali především jednoduchost a návrat k historické tradici. Podle nich je na tom Sparta z grafického a marketingového hlediska v porovnání s ostatními sportovními kluby nejlépe v republice.

„Je to o zvyku. Někteří budou nespokojení vždy. Cokoliv se změní nebo udělá, je špatně. Stejně jako příchod pana Vrby. A po jednom vyhraném zápase už trenér nevadí,“ štvalo jednoho z fanoušků.

Za rozhodnutí Sparty se postavily některé osobnosti z řad sportovních médií nebo také marketingový expert Tomáš Janča. „Čekal jsem ještě dramatičtější změnu hlavního logotypu, tohle je spíš facelift, ale funguje to. Nový vizuální styl přináší velmi pěknou vlastní typografii. Skvělá je paleta monochromatických logotypů a naznačené vizuály. Dobrá práce,“ napsal na Twitter.

Kladné hodnocení poskytlo i osm sparťanských legend, které byly k představení novinek pozvány přímo na Letnou.  „Nejvíc mě zaujalo zjednodušení nejen loga, ale i dalších věcí, které k tomu patří. To znamená merchandising, trička, mikiny,“ uvedl bývalý brankář Jaromír Blažek. 

„Za mě je to zajímavá změna. Věřím, že se to chytne. Mně osobně se to opravdu líbí,“ prohlásil Martin Frýdek starší a ve stejném stylu pokračovali i Július Bielik, Petr Kouba, Libor Sionko a další. 

Kdo ví, třeba se názory té nespokojené části sparťanské veřejnosti postupem času změní. Logo sice tvoří důležitou součást každého klubu, ale podstatné je, co se děje na hřišti. Proto se i nadále upínají zraky především na Pavla Vrbu a jeho hochy. 

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Kuchaře/Kuchařku pro střední školu

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
nabízený plat: 20 000 - 29 000 Kč