130 let

Televize dopadla lépe než reprezentace. | foto: Lidovky.cz

Prima si pochvaluje, jak se jí povedlo Euro

Sport
  •   15:17
PRAHA - Vedení televizní stanice Prima si pochvaluje, v jakém balení divákům nabídlo právě skončené mistrovství Evropy ve fotbale, kterého se letos ujalo poprvé v historii. Prima prý na Euru neprodělala ani v ekonomické rovině, některé přenosy vrcholných fotbalových bitev jí přinesly téměř rekordní sledovanost a podle jejího generálního ředitele Marka Singera celkově zvýšily prestiž televize.


"Cíle, které jsme si vytýčili, jsme v drtivé většině splnili. Když to řeknu obrazně, tak jsme dopadli lépe než náš nároďák, protože nemusíme měnit trenéra," uvedl Singer na dnešní tiskové konferenci v Praze.


Šéfové televize jsou prý spokojeni s tím, jakou práci během mistrovství odvedla její sportovní redakce. Zvládnutí fotbalového mistrovství je pro Primu povzbuzením a impulsem, aby se pokusila i v budoucnu vysílat další velké sportovní akce. "Jednání probíhají a je pravděpodobné, že se na něčem budeme podílet. O konkrétních akcích je předčasné hovořit, ale měly by být takové, aby tam byl předpoklad komerční úspěšnosti," podotkl Singer. Jisté ale je, že mistrovství světa ve fotbale 2010 zase poběží na obrazovkách
České televize (ČT).


Předchozí evropské šampionáty vysílala právě ČT, nyní její hegemonii narušila Prima, která za práva na začátku letošního roku zaplatila sumu pohybující se kolem sto milionů korun. Singer odmítl hovořit o konkrétních ekonomických výsledcích, ale Prima podle něj při účtování Eura nebude v červených číslech. V zákulisí se hovoří o tom, že Prima měla za reklamní spoty vydělat kolem 150 milionů, po
odečtení nákladů by tak neměla být "škodná". "Určitě jsme na tom
neprodělali, celkově se ale pohybujeme nad nulou. Pohybujeme se na úrovni rozpočtu, který byl už před šampionátem velmi ambiciózní," řekl Singer.


Připustil také, že Prima mohla vydělat víc, pokud by český tým neukončil cestu mistrovstvím už v základní skupině. "Z velmi profitabilní akce se tak stala akce uspokojivě profitabilní. Kdyby se reprezentace dostala třeba do finále, mohlo nás to stát třeba desítky milionů, ale to je pouze v úrovni spekulací," upozornil Singer.
Představitelé televize zároveň odmítli kritiku, podle níž bylo při
přenosech až příliš reklamních vložek. "Renomovené zahraniční televize, rakouská ORF nebo německá ZDF, měly reklamy ještě víc než my, třeba na úkor studií a ve vztahu k divákovi byly dále než my," oponoval Jiří Nikodým, jeden z komentátorů Eura a šéf sportovní redakce na Primě.


Její vedení potěšily i výsledky analýzy vysílání, v první řadě vysoká
sledovanost, klíčový aspekt pro televizní stanice. Například druhý poločas posledního zápasu českého týmu ve skupině proti Turecku, v němž reprezentace v samém závěru přišla o postup do čtvrtfinále, sledovaly téměř dva miliony diváků ve věkové kategorii nad 15 let, třetinu z nich pak tvořily ženy. Více diváků Prima přilákala jen před třemi lety, když vrcholila první série reality show VyVolení. Nedělní finále mezi Španělskem a Německem si pak nenechalo ujít milion a čtvrt diváků.

Autor: ČTK
  • Mohlo by vás zajímat