Souček: Každý nás odepisoval a my jsme odehráli fantastické utkání pro lidi |
Fixní částka za účast.
Prémie za vybojované body na hřišti.
Bonus za tzv. pořadí podle účinkování v pohárech za uplynulých deset let.
Výtěžek ze vstupného.
Podíl z televizních práv.
Evropská fotbalová unie (UEFA) pohádkové peníze za postup do Champions League distribuuje podle několika položek.
Pro Slavii je nejvýraznější ta za samotný postup, která činí 15,25 milionů eur, což je v přepočtu 390 milionů korun. Například před osmi lety byla tato suma čtyřikrát nižší.
Miliony pro SlaviiÚčast ve skupině Bonus za výsledky Coefficient ranking, speciální bonus Celkem 18,158 milionů eur, v přepočtu 465 milionů korun Market pool Příjem ze vstupného (odhad 50 milionů korun) |
Slavia v základní skupině uhrála jen dva body za remízy. Za bod se rozdává 900 tisíc eur, čili tým na hřišti celkem vybojoval 46 milionů korun.
Bonus za desetiletý žebříček je loňskou novinkou. Pro dvaatřicet účastníků UEFA vyčlenila 585 milionů eur, které rozdělila podle úspěchů a výsledků v pohárech.
Jako výchozí bod zvolila jednu akcii, které přiřkla hodnotu 1,108 milionů eur. Nejvýš v pořadí je Real Madrid, který jednu akcii násobí číslem 32. Druhá Barcelona číslem 31, třetí Bayern Mnichov číslem 30 atd.
Slavii v tzv. Coefficient rankingu patří poslední dvaatřicátá příčka, takže bere jen 1,108 milionů eur, v přepočtu 28 milionů korun.
Loni Plzeň násobila jednu akcii číslem sedm, v přepočtu si tak přišla na bonus 200 milionů korun a to v té době deset let poháry ani nehrála.
Co se týče příjmů ze vstupného a podílu z televizních práv, přesné částky nejsou k dispozici, lze je jen odhadnout.
Slavia měla na každém domácím zápase plný dům, ale do prodeje nešly vstupenky na všechna místa v hledišti.
Balíčky na tři utkání se prodávaly v relacích 7050 korun, 6700 korun, 5010 korun, 4700 korun, 3000 korun a 2700 korun. Hrubým odhadem lze dojít k celkové částce ze vstupného k 50 až 70 milionům korun.
Částka z podílu z prodeje televizních práv se určuje z poměrné hodnoty národního televizního trhu, což v případě Česka v porovnání například s Německem či Anglií velká částka nebude.
Ale Slavia zase narazila na velmi atraktivní soupeře z hodnotných televizních trhů, odměna pro ni by se mohla pohybovat v nižších desítkách milionů korun.
Slavia tak počítá: 390 (účast) + 46 (remízy na Interu a Barceloně) + 28 bonus za Coefficient ranking = 464 milionů korun. K tomu podíl z prodeje televizních práv a příjmy ze vstupného.
V porovnání s loňskou účastí Plzně je to méně. Západočeský klub si přišel přibližně na 800 milionů korun.
Jen dvě výhry nad CSKA Moskva a AS Řím mu přinesly 140 milionů korun a 200 milionů bral za Coefficient ranking. Ale zase vydělal méně na vstupném a podílu z prodeje televizních práv.
Účastí v Champions League klub pochopitelně zhodnotil hráče, cena některých opor, především brankáře Koláře, vzrostla výrazně.