Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Sport

Víc než půlmiliarda. Slavia vydělala po Plzni nejvíce peněz v LM z českých týmů

Milan Škoda (uprostřed) se raduje s Tomášem Součkem z gólu na 1:1. foto: ČTK/APReuters

PRAHA - Na víc než půl miliardy korun si přišla fotbalová Slavia díky účasti ve skupinové fázi Ligy mistrů, kterou krátce před úterní půlnocí zakončila prohrou v Dortmundu (1:2). Vydělala přibližně o 250 milionů korun méně než v minulé sezoně Plzeň.
  10:25

Souček: Každý nás odepisoval a my jsme odehráli fantastické utkání pro lidi

Fixní částka za účast.

Prémie za vybojované body na hřišti.

Bonus za tzv. pořadí podle účinkování v pohárech za uplynulých deset let.

Výtěžek ze vstupného.

Podíl z televizních práv.

15. PROSINCE: 16. Exkluzivní náskok po dvou třetinách základní části znamená,...
Fotbalisté Dortmundu se radují z gólu proti Slavii.

Evropská fotbalová unie (UEFA) pohádkové peníze za postup do Champions League distribuuje podle několika položek.

Pro Slavii je nejvýraznější ta za samotný postup, která činí 15,25 milionů eur, což je v přepočtu 390 milionů korun. Například před osmi lety byla tato suma čtyřikrát nižší.

Miliony pro Slavii

Účast ve skupině
15,25 milionů eur, v přepočtu 390,4 milionů korun

Bonus za výsledky
1,8 milionů eur za dvě remízy, v přepočtu 46 milionů korun

Coefficient ranking, speciální bonus
1,108 milionů eur, v přepočtu 28,4 milionů korun

Celkem 18,158 milionů eur, v přepočtu 465 milionů korun

Market pool
Podíl z prodeje televizních práv. Určuje se z poměrné hodnoty národního televizního trhu, což v případě Česka může být částka 10 až 20 milionů korun

Příjem ze vstupného (odhad 50 milionů korun)

Slavia v základní skupině uhrála jen dva body za remízy. Za bod se rozdává 900 tisíc eur, čili tým na hřišti celkem vybojoval 46 milionů korun.

Bonus za desetiletý žebříček je loňskou novinkou. Pro dvaatřicet účastníků UEFA vyčlenila 585 milionů eur, které rozdělila podle úspěchů a výsledků v pohárech.

Jako výchozí bod zvolila jednu akcii, které přiřkla hodnotu 1,108 milionů eur. Nejvýš v pořadí je Real Madrid, který jednu akcii násobí číslem 32. Druhá Barcelona číslem 31, třetí Bayern Mnichov číslem 30 atd.

Slavii v tzv. Coefficient rankingu patří poslední dvaatřicátá příčka, takže bere jen 1,108 milionů eur, v přepočtu 28 milionů korun. 

Loni Plzeň násobila jednu akcii číslem sedm, v přepočtu si tak přišla na bonus 200 milionů korun a to v té době deset let poháry ani nehrála.

Co se týče příjmů ze vstupného a podílu z televizních práv, přesné částky nejsou k dispozici, lze je jen odhadnout.

Slavia měla na každém domácím zápase plný dům, ale do prodeje nešly vstupenky na všechna místa v hledišti. 

Balíčky na tři utkání se prodávaly v relacích 7050 korun, 6700 korun, 5010 korun, 4700 korun, 3000 korun a 2700 korun. Hrubým odhadem lze dojít k celkové částce ze vstupného k 50 až 70 milionům korun.

Částka z podílu z prodeje televizních práv se určuje z poměrné hodnoty národního televizního trhu, což v případě Česka v porovnání například s Německem či Anglií velká částka nebude.

Ale Slavia zase narazila na velmi atraktivní soupeře z hodnotných televizních trhů, odměna pro ni by se mohla pohybovat v nižších desítkách milionů korun.

Slavia tak počítá: 390 (účast) + 46 (remízy na Interu a Barceloně) + 28 bonus za Coefficient ranking = 464 milionů korun. K tomu podíl z prodeje televizních práv a příjmy ze vstupného.

V porovnání s loňskou účastí Plzně je to méně. Západočeský klub si přišel přibližně na 800 milionů korun. 

Jen dvě výhry nad CSKA Moskva a AS Řím mu přinesly 140 milionů korun a 200 milionů bral za Coefficient ranking. Ale zase vydělal méně na vstupném a podílu z prodeje televizních práv.

Účastí v Champions League klub pochopitelně zhodnotil hráče, cena některých opor, především brankáře Koláře, vzrostla výrazně.

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!