Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Extraliga pomáhá: plyšový déšť a návštěvy nemocných dětí

Sport

  14:12
PRAHA - Hokej už není pouze o vítězstvích, porážkách a tvrdém zápolení mezi mantinely. Kluby se čím dál častěji snaží prezentovat i jinak, přátelsky, štědře a ochotně. Veřejnost má v poslední době k extraligovým hráčům mnohem blíž. A podobně jsou na tom i ti, kteří se na tribuny ani nedostanou.

Plyšáci v Třinci. foto: hcocelari.cz - Marian Ježowicz

V zámoří tomu říkají Teddy Bear Toss. Natěšení fanoušci netrpělivě vyčkávají na první gól domácího týmu a ledovou plochu za několik vteřin poté pokryjí plyšovými hračkami všech velikostí, ty pak rozdávají radost v dětských domovech a nadacích.

Podobná tradice se začíná rozšiřovat i u nás, obdiv si získává v Třinci nebo Liberci. "Přijde mi to jako důstojná náhrada hattricku, při kterém létají na led čepice. Osobně si myslím, že je to skvělá tradice a je jenom dobře, že se rozšiřuje i u nás," řekl pro server Lidovky.cz expert na sportovní marketing Tomáš Janča.

Plyšáci v Třinci.

Oceláři uspořádali akci již dvakrát. Naposledy v nedělním derby s Vítkovicemi. Domácí sice dvoubrankový náskok ztratili a s rivalem padli, ale zklamání z porážky mohli zásluhou dobrého skutku alespoň částečně hodit za hlavu. A určitě nebyli sami. "Je to skvělá akce i pro lidi, kteří na zápas přijdou. Nemají radost třeba pouze z výsledku, ale také z toho, že přispěli na dobrou věc. Většina do žádné charitativní společnosti nepřispívá, takže tohle je pro ně skvělá příležitost," pravil Janča.

Sparta daruje krev, slávisté navštěvují nemocné děti

Projekty na pomoc ostatním se rozšiřují napříč celou republikou, na jedničku v tomto směru pracuje Sparta. Celek z Holešovic před sedmi lety představil akci Sparťanská krev, do niž se tradičně zapojují všichni hráči a k dobrovolnému odběru nejcennější tekutiny inspiroval díky velké mediální kampani i stovky fanoušků. "Jsem rád, že tato akce má již sedmý ročník. Ke Spartě už neodmyslitelně patří. A ostatní nám ji závidí," potěšilo Petra Břízu, předsedu představenstva Sparty pro klubovou televizi.

Slávisté zase pravidelně navštěvují dětské pacienty na onkologii a hematologii v Motole, kde se jim daří utrápené ratolesti alespoň částečně rozveselit. "Snažíme se děti navštívit minimálně jednou za sezonu. Naši hráči jsou rádi, když mohou svojí návštěvou aspoň trochu děti podpořit a dodat jim energii," pravil marketingový manažer vršovického klubu Jakub Mezlík.

Letos se do akce zapojily dvě velké ikony klubu - Jaroslav Bednář s Petrem Kadlecem. Oba navlékli lékařský plášť a své dočasné kamarády na lůžku ve svízelné situaci alespoň částečně povzbudili. "Z nemocnice nám chodí zpětné reakce od rodičů a od dětí. Letos nás například potěšila reakce mladé slečny, která, přestože fandí jinému týmu, nám poslala děkovný mail, že si velmi váží naší návštěvy," přiblížil Mezlík s tím, že se Slavia účastní i dalších dobročinných událostí.

"Snažíme se jako klub zapojovat do podobných programů, vedle spolupráce s Motolem podporujeme například také dětský domov," doplnil.

Movember, aneb listopadový knírek

V Česku se o tom nejprve příliš nevědělo, ale za poslední roky zavládá mezi dospělými muži knírková mánie. Pravidla jsou jednoduchá: do měsíce listopadu vkročit s hladce oholenou tváří a pod nosem si po dobu třiceti dnů hrdě pěstovat hustou ozdobu.

Projekt pravidelně osloví nejen nadšené jedince, ale i řadu sportovních týmů. Cílem je upozornit na rozšířující rakovinu mužské prostaty a posbírat dostatek finační pomoci. "V kabině se zapojí téměř všichni a já věřím, že se to chytí, podpoříme tím mužskou problematiku a ještě si budeme moci vzájemně porovnávat kníry," řekl útočník královéhradeckého Mountfieldu na oficiálních stránkách klubu koncem října.

Extraligové celky tak čím dál víc pomáhají společnosti. Což mnohdy znamená víc než vítězství nad soupeřem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!