Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Hokejový boom v LA? Kvůli výluce na Stanley Cup už zapomíná

Sport

  9:30
LOS ANGELES (od spolupracovníka LN v USA) - Vyhrát Stanleyův pohár se nepodaří každý rok, někdy se na takovou poctu čeká i 40 let a více. Hokejisté Toronta, Detroitu či New York Rangers by mohli vyprávět. Některým novějším týmům jako Washington Capitals, Florida Panthers či San Jose Sharks se tato pocta dosud vyhnula úplně.

ANŽE KOPITAR. Největší slovinská hokejová hvězda všech dob se před třemi lety radovala s Los Angeles ze zisku Stanley Cupu. Na medaili to asi nebude, ale pár krásných gólů by prvotřídní hvězda NHL v Praze ukázat mohla. foto: Reuters

Nejenže se příznivci Králů těšili na novou sezonu obhájců Stanley Cupu a na vytažení praporu symbolizujícího zisk této trofeje ke stropu haly Staples Center, kde dosud dominují triumfy basketbalových Lakers. Ale především vedení týmu promýšlelo různé marketingové strategie, jak využít hokejový titul pro zvýšení profilu Kings ve světovém centru zábavního průmyslu.

Los Angeles, to není jen Hollywood a tisíce filmových producentů či gramofonových nahrávacích společností. Městu vládnou nejen filmová studia a televizní společnosti, ale také velké množství marketingových a PR firem, které se připravovaly na to, že se na propagaci hokeje také trochu přiživí.  Podobně jako v roce 1994, kdy ve Stanley Cupu triumfovali New York Rangers a pak následovala v NHL výluka.

Ani nyní nemůže tým ve velkoměstě, které se zajímá o všechno možné kromě hokeje, využít fantastický marketingový potenciál, jaký zisk Stanley Cupu nabízí. Hokej má v Los Angeles ještě složitější pozici než v New Yorku, kde Rangers přece jen patří mezi zakládající týmy NHL a hokej se tam hraje více než 80 let.

Sportovní fanoušci u Tichého oceánu zbožňují především své Lakers, od minulého roku se po příchodu rozehrávače Chrise Paula rapidně zvýšil zájem i o druhý basketbalový tým ve městě Los Angeles Clippers a od jarního prodeje novým bohatým vlastníkům jsou novým hitem ve městě baseballoví Dodgers. A to ani nemluvě o Davidu Beckhamovi a LA Galaxy či o dalších zábavních alternativách.

O hokeji se píše jen výjimečně

Přestože se LA Kings snaží udržet hokej v povědomí fanoušků aorganizují celou řadu akcí jako např. bruslení hokejistů s fanoušky, soutěž v hokejových dovednostech, sběr hraček pro chudé děti či výstava získaných trofejí místních sportovních klubů v hale Staples Center, o hokeji se v novinách píše jen výjimečně, a to na zadních stránkách. V rádiu a v televizi jako by už vůbec neexistoval. Podobně na tom byli i v další slunné mořské destinaci Tampě v roce 2004, kde tamní Lightning získali pohár.

Ale NHL se pak celý rok nehrála a fanoušci vítězů Stanley Cupu po roční přestávce jen těžko nacházeli cestu na hokej a sponzorech ani nemluvě.  Kings se podobného scénáře neobávají, šéf tiskového a PR oddělení Kings Jeff Moeller tvrdí, že si Kings v létě užili kvůli Stanley Cupu nebývalé pozornosti a že všechno naznačuje, že až se bude hrát hokej, návštěvnost LA Kings bude opět hodně vysoká.

Jeho optimismus však jistě musí doprovázet v koutku duše i smutek z toho, jakou jedinečnou marketingovou příležitost, největší od odchodu Wayna Gretzkého, si hokej v jižní Kalifornii, která po celý rok patří surfařům a kde teploty neklesají pod 10 stupňů Celsia ani v lednu, nechal ujít. NHL se jistě rozjede a fanoušci budou opět vyprodávat Staples Center, přesto hokejový boom v Los Angeles, kde televizní moderátoři běžně komolí hráčům jména, již bude historií.

Autor: