14. května 2011 15:24 Lidovky.cz > Sport > Hokej

Koho Češi milují? I přes prohru stíhá Jágr moderátora Krause

Jágr před utkáním s USA. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jágr před utkáním s USA. | foto:  Tomáš Krist, Lidové noviny

PRAHA Dvacet let je největší českou sportovní celebritou. A letošní šampionát jeho cenu ještě zvedne. I když je pravda, že fenomenální útočník Jaromír Jágr se do reklamních klipů příliš nehrnul. Slavná osmašedesátka v žebříčku popularity českých celebrit stíhá i jedničku, kterou je známý bavič a moderátor Jan Kraus.

"Jágrova obliba vůbec neklesá. I když měl třeba slabší sezonu v NHL, na přízni jeho fanoušků se to prakticky neprojevilo," říká na adresu slavné "68" Jan Polák z agentury Ipsos Tambor. Ta se dlouhodobě zabývá sílou jednotlivých značek na trhu.

Přesto Jágr v posledním srovnávání, které se uskutečnilo letos v lednu, nebyl mezi celebritami na prvním místě. A dokonce nebyl první ani mezi sportovci. Těsně, ale přesto jej porazila dvojnásobná olympijská vítězka z Vancouveru Martina Sáblíková, která letos opět dokázala vyhrát celkové pořadí Světového poháru, mistrovství Evropy ve víceboji i zlato na pětikilometrové trati na světovém šampionátu v Inzellu.

Koho Češi milují

Čí jméno je nejsilnější značkou na českém trhu?
Podle agentury Ipsos Tambor v lednu vedl moderátor Jan Kraus. Politici nemají šanci.

Žebříček:
1. Jan Kraus
2. Karel Gott
3. Martina Sáblíková
4. Jaromír Jágr
5. – 6. Lucie Bílá, Petr Čech.

"Hokejový šampionát ale tímto pořadím hodně zamíchá. Dá se odhadnout, že je Jágr momentálně před Sáblíkovou, a možná dotáhl i Jana Krause," míní Polák. Právě televizní moderátor Jan Kraus, který v minulém roce odešel z České televize do konkurenční Primy, je podle zmíněného průzkumu na prvním místě. Až za ním jsou nejoblíbenější zpěváci Karel Gott nebo Lucie Bílá.

Co to znamená reálně? Právě tyto celebrity mají nejvíce fanoušků, kteří je milují a věří jim. A proto jsou také nejvyhledávanějšími lidmi pro reklamu. "Jágr ale patří do skupiny, kterou si může tady v Česku jen těžko někdo dovolit," míní Polák. A to nejen proto, že slavný hokejista účinkuje v reklamě jen zcela výjimečně. Jeho cena je navíc jen těžko odhadnutelná.

Dá se snad srovnat s Martinou Sáblíkovou po olympijských hrách ve Vancouveru. Tehdy marketingový ředitel Sport Investu David Trávníček odhadl exkluzivní smlouvu se šampionkou na 25 milionů za rok. Ani tyto cifry ale nejsou pro Jágra nijak závratné. Jen za působení v NHL si hvězdný útočník vydělal 98 milionů dolarů hrubého.