Sobota 14. prosince 2024, svátek má Lýdie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Slavia je atraktivnější za Prahou. Ani Červenka O2 arenu neplní

Sport

  16:26
PRAHA - Slavia je pro ostatní extraligové týmy jedním ze dvou nejatraktivnějších soupeřů, sama však marně usiluje o zájem vlastním fanoušků. Letos je to překvapivé tím, že při domácích zápasech O2 arena zeje prázdnotou, ačkoliv v jejím dresu září posily z NHL Roman Červenka a Vladimír Sobotka.

Slávistická děkovačka foto: www.hc-slavia.cz (Petr Vančura)

Průměrná návštěvnost při domácích zápasech Slavie je pouze 3866 diváků, což ji řadí na předposlední místo v celé extralize. "Mrzí nás to. Čekali jsme, že Červenka se Sobotkou přilákají víc fanoušků," řekl Lidovky.cz PR manažer klubu Jakub Mezlík.

Mnoho lidí si stěžuje na vysoké ceny vstupného i občerstvení v největší hale v Česku. Pro srovnání: lístky na "sešívané" se pohybují v rozmezí od 260-100 korun, dospělí na konkurenční Spartě pak zaplatí od 195 do 115 korun.

V současné chvíli vedení Slavie o jejich zlevnění neuvažuje, před letošní sezonou se ale zaměřila na pravidelné návštěvníky a výrazně srazila hodnotu celosezonních permanentek. Na nejlepší místa až o tisíc korun, její majitel tak mohl za jeden zápas zaplatit místo 260 korun jen 150. Více fanoušci utratí třeba v Plzni, Pardubicích ale i Karlových Varech či ve Zlíně. "Ani tak jsme proti minulému ročníku nezaznamenali žádný nárůst," litoval Mezlík.

Odradí to Červenku?

Při venkovních utkáních je pak Slavia po Kladnu nejnavštěvovanějším týmem, k čemuž samozřejmě přispěl i vyprodaný zápas s Jágrem a spol. v O2 areně, kde byla hostem. Čísla z předchozích ročníků ovšem potvrzují, že je pro ostatní celky neustále velmi atraktivní.

I kvůli nezájmu vlastních fanoušků může přijít o svůj nejcennější klenot - Romana Červenku, který má nakročeno do Lva z KHL. "Říkal mi, že pokud bude chodit plná hala, zůstane," pravil jeho parťák z útoku Sobotka. Z prázdných sedaček je totiž velmi nepříjemně překvapen.

Klub se alespoň snaží zatraktivnit doprovodný program zápasů. Během derby například ochozy přikrášlily roztleskávačky, během přestávek se pak po ledě proháněly mládežnické týmy. Marketingové oddělaní také sází na spolupráci s fotbalovou Slavií, s níž si společně zvýhodňují vstupné na vlastní zápasy.

Ani to ovšem ovoce v podobě strhující atmosféry v O2 areně zatím nepřináší. Pokud tento fakt ale odradí i hvězdného Červenku, Slavia může narazit na problém i mezi mantinely. Především díky němu se totiž pohybuje v klidných vodách tabulky - 6. místě zaručující přímý postup do play off.

Chraňte dětskou pokožku před zimou: Rozdáváme krémy do větru a zimy
Chraňte dětskou pokožku před zimou: Rozdáváme krémy do větru a zimy

Zimní počasí může být pro citlivou dětskou pokožku velkou zátěží. Zapojte se proto do testování HALLOHEBAMME Baby krému do větru a zimy, který...