Leckdo možná očekával puk, nabízel se i lev, který už plnil roli maskota na třech předchozích domácích šampionátech. Organizátoři přiznali, že obě varianty zvažovali.
Nakonec ale znovu sáhli po dvojici pohádkových králíků z klobouku kouzelníka Pokustóna. Když Praha a Ostrava hostily mistrovství světa posledně, tato volba se ukázala jako opravdová trefa.
Bob a Bobek bavili fanoušky na tribunách, vysloužili si také chválu ze zahraničí. „Chtěli jsme, aby maskot něco vypovídal o České republice a aby zároveň něco říkal našim lidem,“ vysvětloval tehdy předseda svazu Tomáš Král.
O devět let později se populární večerníčkové duo opět podaří na stadiony vrátit: „Posledních 15 měsíců jsme jezdili po kongresech IIHF a všichni se nás ptali, proč opět nepoužijeme králíky. Po všech právních jednáních jsme našli řešení, jak je použít. Jsme rádi, že je máme,“ prohlásil Bříza.
A posléze dodal: „Není jednoduché najít řešení, které splňuje požadavky vztahu k Česku, hokeji, akčnosti maskotů a akceptaci fanoušků. Bob a Bobek tohle všechno splňují.“
Jsou hokejoví maskoti Bob a Bobek dobrou volbou?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:00úterý 3. října 2023. Anketa je uzavřena.
Zatímco v roce 2015 vystupovali Bob a Bobek v červeném, tentokrát obléknou tmavě modré dresy. „Jde hlavně o to, že modrá je ve vizuálním stylu šampionátu,“ vysvětlil Bříza.
To čeští reprezentanti by podle něj příští rok v květnu měli před domácím publikem nastoupit v dresech se státním znakem. Na definitivní potvrzení se stále čeká.
Organizátoři nadcházejícího šampionátu dosud veřejnost seznámili s grafickou identitou a logem. Zatímco v roce 2015 vsadili na dvouocasého lva s hokejkou, tentokrát zvolili puk. Jako slogan vybrali „Srdce do hry“.
Lístky jedině přes oficiální portály, jinak hrozí jejich zablokování
Tiskové konference se účastnili také zástupci společností Ticketportal a Ticketmaster i vedoucí oddělení ticketingu organizačního výboru Milan Gremlica. Prodej vstupenek totiž startuje už příští pondělí.
V neděli skončilo losování výherců, kteří si mohou pomocí přiděleného kódu zakoupit vstupenky mezi 2. a 4. říjnem v prvním kole přednostního nákupu. Vzápětí následuje kolo druhé mezi 6. a 8. říjnem. Dostanou se do něj i neúspěšní účastníci loterie, do níž se zaresgistrovalo 123 218 fanoušků.
„Je to fenomenální číslo, které jsme opravdu nečekali. Zájem je enormní a větší než v roce 2015,“ řekl Gremlica.
Oficiální prodej startuje v úterý 10. října v 10:00. Ke vstupenkám na jednotlivá utkání se diváci dostanou na začátku ledna.
„Čekáme velký nápor zákazníků a jsme poctěni, že se tohoto můžeme účastnit. Očekáváme, že naše infrastruktura je silná a tento zájem vydrží,“ povídala zástupkyně společnosti Ticketportal Lucia Bočanová.
Hned vzápětí jí doprovodila Pavlína Stejskalová z Ticketmasteru: „Náš systém je stabilní a prošel několika zátěžovými testy. Budeme sledovat, jaký je zájem a fanoušky budeme postupně pouštět pomocí fronty. Naše servery jsou rozmístěny napříč Evropou, abychom zamezili výpadkům.“
Při čekání ve virtuálních frontách je potřeba stránky neaktualizovat, jak zdůraznil Gremlica: „Každé obnovování vás z ní může vyhodit!“
Dále také doporučil, aby se lidé na zmíněných oficiálních portálech registrovali předem a nakupovali také pouze přes ně: „Přeprodej je zakázán a vstupenky můžeme v případě jeho zjištění blokovat, což bychom neradi. Nedoporučuji ani pouliční prodej, kdy je vstupenka několikrát nakopírovaná, ale projde jen první divák.“
A kolik činí ceny vstupenek? Pokud jde o české zápasy, diváci si v rámci denních balíčků zaplatí 2 080 až 4 880 korun. Záležet bude na atraktivitě soupeřů.
„Důkladně jsme analyzovali posledních deset mistrovství světa s dalšími sportovními i kulturními akcemi v Česku. Snažili jsme se o zohlednění inflace a dalších faktorů, které by mohly hrát roli v rozhodování fanoušků,“ uvedl Bříza.
Česká reprezentace odstartuje domácí šampionát 10. května ve 20.20 proti Finsku. Posléze vyzve Norsko, Švýcarsko, Dánsko, Rakousko, Velkou Británii a Kanadu.