Středa 28. července 2021, svátek má Viktor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Tradice vydělává. Slovan prožívá sen, oproti Lvu má přebytek fanoušků

Sport

  14:28
BRATISLAVA/PRAHA - Pyšní se přízviskem nejlepší hokejová soutěž v Evropě. Na první domácí zápas Lva Praha však příliš fanoušků KHL nepřitáhla. V úterý proti Viťazu Podolsk bylo na tribunách 2441 fanoušků, což je historické minimum, hluboko pod průměrem z minulého ročníku, který byl přes sedm tisíc. Jak moc je a bude klub, který vznikl loni stěhováním z Popradu, atraktivní? Přenese si návštěvnost z minulé sezony?

Slovan Bratislava foto: ČTK

Takové otázky jsou zcela zbytečné u jeho rivala Slovanu Bratislava. Ten v uplynulém ročníku vyprodal vyjma jednoho všechny domácí zápasy a rozhodl se k překvapivému tahu: na posledních třináct utkání vstupenky dražil. Ekonomický výsledek: příjem v přepočtu přes třicet milionů korun, když se průměrná cena lístků se pohybovala okolo 600 korun. Pro Lva je naopak příjem ze vstupného minimální.

"Víme, že aukce vzbuzuje negativní konotace. Lidé to vnímají jako hru pro zbohatlíky," přiznal LN marketingový ředitel klubu Milan Vajda, který po sezoně tvrdil, že dražby vstupenek budou ojedinělé.

Nyní v nich však klub pokračuje. "Zájem diváků stále převyšuje kapacitu arény. Pro nás je to i přesto, že někteří s tím nesouhlasí, spolehlivější způsob, jak nabídnou vstupenky. Protože jinak je to živná půda pro černý trh, se kterým nevíme, jak bojovat. Zápasy se navíc vyprodávaly za dvanáct či patnáct minut a běžný fanoušek neměl šanci se k lístkům dostat. Už nyní se ovšem ukazuje, že Slováci jsou fanoušci úspěchů. Rádi vidí vítězství a zvykli si na ně. Pokud se nám přestane dařit, zájem může opadnout, a pak se vrátíme k obyčejnému prodeji lístků," vysvětlil Vajda.

Slovan je v takové situaci, že by permanentkami vyprodal celý stadion. V podobné pozici je z českých sportovních klubů jen Kometa Brno, jež má pravidelně vyprodáno. Kapacita jejího stadionu je ale jen 7200 míst, zatímco na stadion Ondreje Nepely v Bratislavě se vejde 10 110 diváků.

Ve Lvu byli z návštěvnosti na domácí premiéře zklamaní. "Nevím, proč tu bylo tak málo lidí. Snad se to zlepší, musíme hrát dobře a další fanoušci dorazí," říkal švédský útočník Martin Thörnberg. "Je těžké, když hrajete jako v divadle," doplnil bek Martin Ševc. Nezájem diváků má několik příčin. Třeba kolize s fotbalovou Plzní, která večer hrála zápas Ligy mistrů proti slavnému Manchesteru City.

"Je to i kvůli programu KHL a sériím zápasů. Nyní třeba hrajeme v Praze čtyři utkání za týden a fanoušek si už vybírá, na kterého soupeře přijde. Registrujeme trojnásobný zájem na zápasy proti Kazani či Dynamu Moskva, tedy týmům, které se dlouhodobě pohybují na špici. Vyprodáno ale určitě nebude. Proti Viťazu, jenž není tolik atraktivní, tak přišli jen naši skalní fanoušci," přiznal organizační& PR ředitel Lva Jan Rachota.

Proto pražský celek chystá akce, při kterých například fanoušek při zakoupení vstupenek na dva zajímavější soupeře dostane další zdarma. To Slovan má jiné starosti, ačkoliv oba do KHL vstoupili ve stejné době. V případě Slovanu jde o tradiční klub s bohatou historií, kdežto Lev vznikl loni.

Když fandí celé Slovensko

"Nechci, aby to vyznělo arogantně, ale už několik roků předtím jsme cítili, že nám je slovenská extraliga malá. Větší prostor pro klub jsme nejprve hledali v Česku, kde jsme neuspěli, tak jsme pak přijali nabídku Kontinentální ligy. Diváci jsou tu nároční, chtějí vidět kvalitní hokej a ten jim nová soutěž nabídla. Pozice Slovanu byla dřív taková, že buď byl nenáviděný, nebo milovaný. Toto se v KHL ztratilo a fanoušky nyní máme ze všech možných regionů," popsal Vajda situaci na Slovensku.

Klub si tak přízeň fanoušků získává hlavně svou tradicí. Tu může Lev jen závidět, přestože má, co se týká rozpočtu a kvality kádru, jednoznačně navrch.

Autoři:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!