„Pro všechny to bude velice neobvyklé. Společně s hráčskou asociací konzultujeme všechna rozhodnutí a pracujeme každý den. Uděláme maximum pro to, aby každý, kdo s námi touto zkušeností projde, na ni, v dobrém slova smyslu, nikdy nezapomněl,“ uvedl komisař nejlepšího hokejové ligy na světě.
Největší prioritu představuje pro vedení soutěže zdraví všech zúčastněných. Hráče čeká každodenní testování. NHL je navíc domluvena na spolupráci se zdravotnickými laboratořemi v Torontu i Edmontonu, které zajistí výsledky do čtyřiadvaceti hodin.
Od začátku tréninkových kempů, které odstartovaly třináctého června, došlo k odhalení pouhých dvou pozitivních případů z osmi set. „Zásluhu nesou hráči. K opatřením přistupují opravdu zodpovědně,“ prohlásil Bettmanův zástupce Bill Daly.
Před osmi lety málem vykrvácel, teď patří Hellebuyck k brankářské špičce. Dosáhne na Vezinovu trofej? |
Týmy budou bydlet na hotelích v těsné vzdálenosti od stadionů. Ve vyhrazených zónách mohou navštívit hned několik restauračních zařízení a po domluvě s dodavatelskými společnostmi pro ně bude připravena i možnost dovozu jídla a zdravotnických potřeb. Vedení NHL pro hráče vymezilo také prostory pro vnitřní i venkovní aktivity včetně kin, sportovních hřišť či rekreačních zón.
Hokejisté se budou moct připravovat i v soukromých posilovnách na hotelích. Tréninky by měly probíhat v komplexech nedaleko stadionů, kde je k dispozici hned několik ledových ploch. V edmontonské aréně Rodgers Place je připraveno šest šaten, ve Scotiabank Bank v Torontu čtyři. Po skončení zápasů budou mít týmy kvůli potřebě kompletní dezinfekce hodinu na jejich opuštění.
Zážitek u televize
Ligoví představitelé mysleli také na fanoušky. NHL plánuje využívat audio, video a osvětlení. Kolem ledových ploch budou rozmístěny LED obrazovky, monitory a pódia, díky nimž se diváci u obrazovek dočkají jedinečného vzhledu každého utkání. Počet kamer by se měl z dvaceti zvednout na dvaatřicet.
„Místo využití virtuálních fanoušků jsme se rozhodli, že uděláme něco, co lidi v každé domácnosti doopravdy zaujme. Chceme je vzdělávat a zároveň bavit. Věřím, že i pro ně to bude skvělý zážitek,“ věří vedoucí obsahu NHL Steve Mayer.
Arénami budou znít tradiční pokřiky natočené fanoušky, gólové znělky a na obrazovkách také motivační videa pro hráče. „Snažíme se o to, aby se jako doma cítily všechny týmy, ne pouze Edmonton s Torontem,“ řekl viceprezident hokejových operací NHL Colin Campbell.
Bettman a spol. se snaží k netradičnímu režimu play-off přistoupit s maximální zodpovědností. Zda se zbytek sezony obejde bez komplikací, napoví nadcházející týdny. Nechme se překvapit.