Příjmy z turnajů přitom tvoří pouze malou část z celkových Federerových výdělků. Drtivou většinu – rovných 100 milionů dolarů – získal plněním sponzorských smluv. Dá se říci, že v této oblasti nemá aktuálně konkurenci.
Není divu, vždyť jakožto veleúspěšný sportovec známý po celém světě, atraktivní muž, elegán s příjemným vystupováním, jenž je proslulý také svým vzorným rodinným životem, může propagovat snad cokoliv. Od sportovního vybavení, přes hodinky, oblečení či kosmetiku po kojeneckou výživu.
Největší peníze dvacetinásobnému grandslamovému vítězi plynou od japonské oděvní značky Uniqlo, která s ním v roce 2018 uzavřela desetiletý kontrakt na 300 milionů dolarů. Mezi další jeho nejvýznamnější partnery patří banka Credit Suisse, automobilka Mercedes-Benz nebo hodinářská legenda Rolex.
Naopak v případě Ronalda a Messiho tvoří příjmy ze sponzorských smluv méně než polovinu částky a hlavní obnos si vyslouží svými výkony na hřišti.
Stovka nejlépe vydělávajících sportovců roku si celkově přišla na 3,6 miliardy dolarů, což je o devět procent méně než za předchozích dvanáct měsíců. Tím, že kvůli koronaviru vrcholné sportovní dění už tři měsíce stojí, přicházejí zástupci především kolektivních odvětví o tučné prémie za vstřelené branky, vítězné zápasy či vyhrané trofeje. Doplatili na to hlavně zámořští baseballisté, jejichž Major League Baseball ještě nezačala. Zatímco loni jich bylo v elitní stovce největších boháčů celkem 15, tentokrát do ní pronikl jediný.