Slovenský motorkář Ján Zaťko odstartoval na z předchozích etap notně pošramoceném stroji bez funkčních světel a v absolutní tmě se mu jelo hodně těžko. Výsledkem jízdy podle světel auta jedoucího před ním byly dva pády a spousta jisker od motorky letící po asfaltu.
Jiný motorkář skončil po noční srážce s oslem v divokých kotrmelcích těsně vedle krajnice. Osel šel dál svou cestou, otřesenému jezdci pomáhalo na nohy hned několik závodních posádek.
Když o den dříve shořela buggy Predator, tak nikdo nečekal, že zklamaný Ital Ennio Cucurachi v návalu vzteku a ve snaze dostat zpět peníze investované do projektu, rozbije auto majitele týmu. Poté, co se uprostřed dun položil na bok MAN Noela Esserse, bylo třeba kombinovaného úsilí obou Tomečkových tater bailé, aby se kamion v nepřístupném písečném trychtýři postavil zpátky na kola.
Pokud někdo čekal, že se poslední etapa k Růžovému jezeru pojede v poklidném tempu, tak se podobně jako já mýlil. Po odmávání hromadného startu se začalo závodit. Do cíle se nakonec přiřítil jako první Tomáš Tomeček. Oba Kamazy se na dlouhou dobu někde zasekly, údajně kvůli upadlé vlajce...
LADISLAV LÁLAAutor se zúčastnil závodu Africa Eco Race jako navigátor tatry pilotované Tomášem Tomečkem. Čeští jezdci obsadili mezi kamiony celkové třetí místo. |
Přes cílovou rampu měl projet i moskalův LIAZ, který se v rámci projektu Sen o Dakaru po třiceti letech vrátil do Afriky. Nakonec se to díky shovívavosti organizátorů povedlo, byť už u toho v podstatě nikdo nebyl.
Africa Eco Race 2015 je minulostí. Konečné třetí místo v kamionech hodnotili mnozí jako první ze zbytku světa. Na favorizovaný Shibalovův Kamaz jsme letos neměli a v cíli jsme byli mezi prvními gratulanty, podobně jako Rusové, když jsme stáli na slavnostní cílové rampě my. Uvidíme, co přinese příští ročník, a doufám, že u toho budu moci opět být. Víme, co je třeba zlepšit, ale možnosti privátního týmu jsou v porovnání s továrním přece jen poněkud omezené. Nezbývá než se těšit, jak to nakonec dopadne.