Uvíznutí na terénní nerovnosti vypadalo zpočátku nevinně, ale odfouknutí obou kol na pravé straně, a navíc ještě na nejhorším možném místě, nevěstilo nic dobrého.
Tatra byla v nebezpečném náklonu a kromě jejího přizvednutí vzduchovými vaky jsme museli podkopat obě kola. Práce to byla vysilující a s každou vyhozenou lopatou se sypký písek z malé duny nad námi svážel zpátky. Po necelých třech hodinách bylo auto opět na všech čtyřech kolech.
Z přetahované o minuty se rázem stal boj o dojetí etapy za světla a v časovém limitu. Náročná trať se kromě závodní a doprovodné techniky podepisuje i na závodnících. Několik motorkářů již muselo kvůli zlomeninám končetin i žeber v důsledku pádů odstoupit.
LADISLAV LÁLAAutor jede na Africa Eco Race jako navigátor tatry pilotované Tomášem Tomečkem. Po deváté etapě závodu, který navazuje na tradici africké Rallye Dakar, jim patří mezi kamiony třetí místo. |
Když se ale uprostřed dunového pole položí na bok kamion, dokáže mu pomoci jen kamion bailé („koště“). Ty pro Africa Race poskytuje Tomáš Tomeček a jejich řidiči odvádějí pro organizátory dnem i nocí fantastickou práci. Kdykoliv je někdo v nesnázích, organizátoři vyšlou na inkriminované místo právě kamion bailé.
Dvě tatry tak svážejí z těžko přístupných míst motocykly, automobily a samozřejmě i závodníky. O bezpečnost závodníků se v Mauritánii stará armáda. Bivak je doslova obklíčen terénními vozidly s kulomety. Když se v noci vypravíte z bivaku směrem do pouště, brzy narazíte na neviditelného vojáka.