Naštěstí se jednalo jen o ucpaný přívod vzduchu vedoucího do našeho tatrováckého dvanáctiválce. Tep samozřejmě v takových situacích letí nahoru. Itinerář, podle kterého jedeme, je povětšinou poměrně tlustá knížka. Každé změně je věnován jeden řádek, který popisuje konkrétní situaci na trati.
Takové změny v některých úsecích následují i těsně za sebou. Pilot je pro úspěch v závodě samozřejmě klíčový, nicméně bez kvalitní navigace se prostě jet nedá. Stačí jedno přehlédnutí a následky mohou být v lepším případě nepříjemné. Ostatně něco podobného se v pátek stalo Elisabeth Jacinto, jejíž navigátor přehlédl v itineráři jednu zrádnou terénní nerovnost.
Co ale dělat, když se navigátor takzvaně ztratí? Jet dál, improvizovat a nebo se vrátit? Hodiny přitom neúprosně tikají. Záleží samozřejmě na individuálním posouzení. Pokud vím, kde jsem a kam jedu, tak budu trvat na tom, jet dál, a to i navzdory tomu, že konkurent zvolil jinou odbočku. Ve třetí etapě jsme doslova provedli dva soupeře jedním problematickým místem, protože jsme si věřili.
Ladislav LálaAutor jede na Africa Eco Race jako navigátor Tatry pilotované Tomášem Tomečkem. Po páté etapě závodu, který navazuje na tradici africké Rallye Dakar, jim patří mezi kamiony druhé místo. |
Nejhorší je nevědět a neudělat nic. Komunikace jezdce a navigátora je pro úspěch v závodě klíčová. S Tomášem Tomečkem jedeme jako jediný kamion ve dvou, což může hrát také svou roli – přece jen více očí více vidí. Nejlepší je ale vědět kudy kam a zbytek nechat na pilotovi.
Výsledky 5. etapy AS SAKN / DAKHLAKamiony 1. 404 KUPRIANOV S. 02:03:08 KAMAZ Celkové pořadí v kamionech po 5. etapě 1. 401 SHIBALOV A. 18:24:13 KAMAZ |