Piloti formule v červenomodrobílé kombinaci jsou dva závody před koncem na průběžném 11. místě.
„Očekávání bylo vyšší. Chtěli jsme být pokaždé do pátého místa,“ přiznal Charouz o průběhu prvního ročníku Světového poháru národních týmů, v němž kromě úvodního podniku startoval Tomáš Enge.
Za jeden z hlavních důvodů menšího bodového zisku uvedl manažer jeho delší aklimatizaci na nový vůz.
„Tomáš je rychlý, ale potřeboval by tak půl sezony, aby si na auto zvykl a byl schopen s ním zajíždět výsledky. Na druhou stranu je v A1 GP obrovská konkurence. V devíti závodech se objevilo přes patnáct pilotů, kteří mají zkušenosti z formule 1. Není prostor pro chybičky,“ narážel Charouz na situace, které stály český tým kvalitnější umístění.
I v dalších závodech ale hodlá na Engeho sázet. „Tomáš okruh Laguna Seca v USA, kde se jede druhý březnový víkend, dobře zná,“ podotkl manažer, ale dodal, že musel přehodnotit původní cíl. „Teď chceme skončit do osmého místa.“
V příštím ročníku A1 GP, který začne na podzim, by se měl jet jeden ze závodů na Masarykově okruhu. „Termín má být 8. října. Svými parametry brněnská trať ničím nezaostává. Je srovnatelná třeba se Sepangem v Malajsii,“ uvedl Charouz.
Co se týká letošního programu jezdců, kteří startují pod jeho dohledem, není zatím všechno doladěné. Enge má v americkém seriálu IRL, který loni kompletní absolvoval, dojednané jen dva závody.
„Naděje, že by se to změnilo, není moc velká. Momentálně je v plánu nejprestižnější podnik šampionátu 500 mil Indinapolis a jeden závod před tím. Kromě toho se znovu vrátí s vozem Aston Martin k vytrvalostní klasice 24 hodin Le Mans a seriálu American Le Mans. Co pojede Jarek Janiš, není jasné. Měl blízko k angažmá v německém šampionátu cestovních vozů DTM, ale před čtrnácti dny to padlo. Jeho mladší bratr Erik, který se loni stal v motokárách mistrem Evropy, by měl jet v této kategorii mistrovství světa.“
Soutěžák Roman Kresta po loňské sezoně, kdy startoval v MS za tovární tým Ford, převzal roli testovacího jezdce. „Nejspíš nastoupí až na start závěrečné Britské rallye, kde by měl naostro vyzkoušet nový focus,“ zaprorokoval si Charouz.
Formule 1? Složitý proces
Engeho neúplný program svádí k úvahám, jestli by jako v minulosti nezkusil svou oblíbenou rallye. „To je nesmysl,“ řekl rezolutně manažer. „Je tady proto, aby dělal výsledky a ne aby se vozil při rallye. Jezdci formule 1 taky nic jiného nejezdí.“
Možnost, že by se někdo z Čechů dostal do F1 podobně jako v roce 2001 Enge v týmu Prost, není podle Charouze právě reálná. „Je to složitý proces. Tomáš na to rychlostně má. Mohl by se vrátit, měl ale problémy s disciplinou. Jeho průsery by byly na velkou knihu. Svého času byl na stejné úrovni jako Němec Heidfeld. Porážel ho ve formuli 3000, ale narozdíl od něj nedokázal příležitost využít,“ zalitoval manažer.
„Náš systém nevychovává jezdce, aby byli správně připravení. Tím nechci říct, že je systém špatný po jezdecké stránce. Třeba mladší Erik Janiš je na tom ve svém věku lépe než Jarek. Jedná se tu ale spíš o lidský faktor a je to vidět i na vývoji celé naší společnosti. Klukům chybí větší sebevědomí, zodpovědnost, řeči i chování,“ popsal situaci Charouz.
„Když se mezi piloty formule 1 jako nováček objeví mladý Rosberg, s každým se pozdraví a podá ruku. To Tomáš sklopil oči.“ dodal.
„Očekávání bylo vyšší. Chtěli jsme být pokaždé do pátého místa,“ přiznal Charouz o průběhu prvního ročníku Světového poháru národních týmů, v němž kromě úvodního podniku startoval Tomáš Enge.
Za jeden z hlavních důvodů menšího bodového zisku uvedl manažer jeho delší aklimatizaci na nový vůz.
„Tomáš je rychlý, ale potřeboval by tak půl sezony, aby si na auto zvykl a byl schopen s ním zajíždět výsledky. Na druhou stranu je v A1 GP obrovská konkurence. V devíti závodech se objevilo přes patnáct pilotů, kteří mají zkušenosti z formule 1. Není prostor pro chybičky,“ narážel Charouz na situace, které stály český tým kvalitnější umístění.
I v dalších závodech ale hodlá na Engeho sázet. „Tomáš okruh Laguna Seca v USA, kde se jede druhý březnový víkend, dobře zná,“ podotkl manažer, ale dodal, že musel přehodnotit původní cíl. „Teď chceme skončit do osmého místa.“
V příštím ročníku A1 GP, který začne na podzim, by se měl jet jeden ze závodů na Masarykově okruhu. „Termín má být 8. října. Svými parametry brněnská trať ničím nezaostává. Je srovnatelná třeba se Sepangem v Malajsii,“ uvedl Charouz.
Co se týká letošního programu jezdců, kteří startují pod jeho dohledem, není zatím všechno doladěné. Enge má v americkém seriálu IRL, který loni kompletní absolvoval, dojednané jen dva závody.
„Naděje, že by se to změnilo, není moc velká. Momentálně je v plánu nejprestižnější podnik šampionátu 500 mil Indinapolis a jeden závod před tím. Kromě toho se znovu vrátí s vozem Aston Martin k vytrvalostní klasice 24 hodin Le Mans a seriálu American Le Mans. Co pojede Jarek Janiš, není jasné. Měl blízko k angažmá v německém šampionátu cestovních vozů DTM, ale před čtrnácti dny to padlo. Jeho mladší bratr Erik, který se loni stal v motokárách mistrem Evropy, by měl jet v této kategorii mistrovství světa.“
Soutěžák Roman Kresta po loňské sezoně, kdy startoval v MS za tovární tým Ford, převzal roli testovacího jezdce. „Nejspíš nastoupí až na start závěrečné Britské rallye, kde by měl naostro vyzkoušet nový focus,“ zaprorokoval si Charouz.
Formule 1? Složitý proces
Engeho neúplný program svádí k úvahám, jestli by jako v minulosti nezkusil svou oblíbenou rallye. „To je nesmysl,“ řekl rezolutně manažer. „Je tady proto, aby dělal výsledky a ne aby se vozil při rallye. Jezdci formule 1 taky nic jiného nejezdí.“
Možnost, že by se někdo z Čechů dostal do F1 podobně jako v roce 2001 Enge v týmu Prost, není podle Charouze právě reálná. „Je to složitý proces. Tomáš na to rychlostně má. Mohl by se vrátit, měl ale problémy s disciplinou. Jeho průsery by byly na velkou knihu. Svého času byl na stejné úrovni jako Němec Heidfeld. Porážel ho ve formuli 3000, ale narozdíl od něj nedokázal příležitost využít,“ zalitoval manažer.
„Náš systém nevychovává jezdce, aby byli správně připravení. Tím nechci říct, že je systém špatný po jezdecké stránce. Třeba mladší Erik Janiš je na tom ve svém věku lépe než Jarek. Jedná se tu ale spíš o lidský faktor a je to vidět i na vývoji celé naší společnosti. Klukům chybí větší sebevědomí, zodpovědnost, řeči i chování,“ popsal situaci Charouz.
„Když se mezi piloty formule 1 jako nováček objeví mladý Rosberg, s každým se pozdraví a podá ruku. To Tomáš sklopil oči.“ dodal.