Úterý 19. října 2021, svátek má Michaela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

David Trávníček: Úspěch přišel za pět minut dvanáct

Sport

  12:11
PRAHA - Hokej potřeboval, aby vyhrál s takovou zajímavou zápletkou, říká marketingový odborník David Trávníček ze společnosti Sport Invest.

Česko - Rusko (čeští hokejisté slaví). foto: www.getphoto.cz / Robin Drahoňovský

Pomůže zlato přitáhnout do hokeje peníze od sponzorů?
Kolektivní sport a hokej obzvlášť takový úspěch potřeboval. Ale nemyslím si, že se teď do hokeje sponzoři pohrnou hromadně.

Proč?
Tak jednoduché to není, doba je pořád složitá. Klíčové je, že se o hokeji v médiích po dlouhé době zase píše pozitivně, změnil se jeho obraz. A sponzory přiláká spíš to. Hokej toho musí využít, nic lepšího si nemohli přát. Musí proměnit úspěch v něco konkrétního, hmatatelného. Využít té atmosféry.

Kolik na to mají lidé z hokejového svazu času? Jak dlouho vydrží nadšení sponzorů?
Jarda Jágr vtipně prohlásil, že budou obdivovaní týden, a pak se na to zapomene. Nefunguje to tak, že by si teď všichni z hokeje sedli na zadek, ale pro stávající sponzory je to dobrý signál, aby zůstali a pokračovali ve spolupráci. Na úspěch totiž čekali hodně dlouho.

Myslíte, že velký úspěch přišel za pět minut dvanáct?
Dá se to tak říci, bylo potřeba, aby něco takového přišlo. Nebýt úspěchu, je možné, že by někteří sponzoři odešli. Nikdo to neřekne otevřeně, ale tak to prostě je.

Jak ale přivést nové sponzory?
Myslím, že by teď měli jít za potenciálními zájemci, ukázat jim zlaté medaile a pokusit se dotáhnout všechna jednání. Říct, že je po takovém úspěchu potřeba napumpovat peníze do mládeže a znovu ji přitáhnout na stadiony. Žádná firma teď neřekne: Ne, my na vás nemáme čas, vy nemáte úspěchy. Je to super příběh, dá se s tím pracovat.

Je příběh českého týmu, kterému nikdo nevěřil, z marketingového hlediska zajímavější, než kdyby k titulu dokráčel naprosto suverénním způsobem?
Je to atraktivnější, ale pozor – nikomu se nebude chtít přiznat, že reprezentace, se kterou spojuje své jméno, byla podceňovaná. Marketingově to není úplně šťastné. Zdůrazňovat, že jsme vyhráli, ačkoliv jsme se potáceli na hraně ostudy, to je hodně citlivé. Spíš bych se snažil mluvit o tom pozitivním.

Bude také záležet na tom, jestli se hokej pustí do změn, které nutně potřebuje, nebo sponzoři dají nejvíc na emoce?
Čeští sponzoři uvažují celkem racionálně. Je to jen dílčí úspěch. Partneři musí vidět, že toho úspěchu hokej využil. Je to jen třešinka na dortu, ale hokej musí jít dál.

Autor:

Děti zvládnou všechno, to samé ženy. Muži však nevydrží, říká expert na přežití

Premium Tři dny trvalo pátrání po osmileté Julii z Berlína, která se v neděli ztratila rodičům u Čerchova na Domažlicku. V...

Jak se rodí sebevražda. Psychiatr Höschl nejen o schizofrenii a depresi

Premium Jak velká musí být síla, která člověka dožene k tomu, že si sám dobrovolně vezme život? Jaké jsou poslední myšlenky...

Od perfekcionisty Contadora k Pogačarovi bez nepřátel. Hvězdy očima Kreuzigera

Premium Zažil vládu Contadora i Frooma, řádění Sagana, razantní nástup Pogačara. Během šestnácti let profikariéry se vedle...

Nenechte si ujít TÝDEN SOUTĚŽÍ SE SEBAMED BABY!
Nenechte si ujít TÝDEN SOUTĚŽÍ SE SEBAMED BABY!

Po celý týden soutěžte o kosmetiku oblíbenou dětmi i maminkami. Vyhrajte tu nejjemnější péči, která je vhodná pro potřeby citlivé dětské pokožky a...

Mohlo by vás zajímat