Velkou nespokojenost se změnami vyslovily týmy F1 před blížícím se singapurským víkendem. Ze strany FIA došlo k mnohým omezením, jezdec má nově všechno provádět sám. Po dlouhém jednání FIA v pátek ráno vydala zmírněné stanovisko. Varování o problémech a instrukce týkající se nastavení volantu budou do konce sezony povoleny. Zakázané ale bude posílat jezdecké rady.
Jezdci se změn obávají
S výraznými změnami nejsou spokojeni ani samotní piloti. „Při spotřebě paliva nevidím problém, to nebude těžké. Horší bude zvládání všech součástek motoru a jejich souhra. Část informací totiž vůbec nebudeme mít k dispozici,“ uvedl čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Jezdec stáje Williams Felipe Massa má z nových pravidel rovněž obavy. „Pokud například příliš prohřejeme zadní brzdy, může vzplanout oheň. Nebo se může zrodit velká nehoda. V autech máme velmi komplikovanou pohonnou jednotku, která není propojena s jezdcem,“ řekl.
Eclestone avizuje další zákazy
Auto Motor und Sport přidává i několik příkladů zákazů. Z rádiové komunikace již nebudeme slyšet zprávy typu: „Musíš šetřit palivo a ve všech zatáčkách brzdit dříve.“ Od Velké ceny Japonska je zakázáno podávat pilotovi informace o převodových stupních, o tlaku v pneumatikách a jejich teplotě či varování týkající se opotřebení brzd.
Zapomeňte na sektorové časy soupeře nebo na informace, kde je soupeř rychlejší a pomalejší. Nebudou se moct podávat ani informace o úpravě pohonné jednotky a převodovky.
Zákaz rádiové komunikace je jen prvním krokem před velkými změnami. Šéf F1 Bernie Ecclestone avizuje, že chce dospět ke kompletnímu zákazu telemetrie.