Britskému pilotovi Hamiltonovi tak zůstane po neúspěchu odvolání v čele mistrovství světa jednobodový náskok před Massou. Pokud by FIA rozhodnutí traťových komisařů z Belgie zrušila, vedl by Hamilton čtyři závody před koncem sezony o sedm bodů. Ovšem od okamžiku podání protestu řada odborníků poukazovala na to, že nemá šanci na úspěch.
Proč? Hamilton jezdí za McLaren, na který je od loňské špionážní aféry uvalena "klatba" FIA a především jejího šéfa Maxe Mosleyho. Nenávist mezi ním a McLarenem, potažmo jejím šéfem Ronem Dennisem, se vystupňovala letos, poté co bylo zveřejněno video se sexuálními hrátkami vládce motoristického sportu. Údajně za jejo zvěřejněním měl stát právě Dennis.
Druhý fakt je čiště sportovní a prozaičtější. Pravidla totiž protest proti trestu (průjezdu boxovou uličkou, který se v posledních 5 kolech mění na 25 sekundovou penalizaci) jednoduše neumožňují. A na druhou část ohledně penalizace dokonce ani nepamatují. Není se tak proti čemu odvolat. To dnes potvrdil právě tribunál FIA:
Co se ve Spa stalo? Vicemistr světa Hamilton dokončil závod jako vítěz, avšak podle rozhodnutí komisařů v rozporu s pravidly. Britský pilot totiž v závěru v šikaně předjel finského konkurenta z Ferrari Kimiho Räikkönena jen za cenu zkrácení trati, ale vzápětí ho opět pustil před sebe; až potom se znovu dostal před něj. Komisaři po skončení závodu penalizovali Hamiltona 25 sekundami a britský pilot se propadl z prvního na třetí místo.
Šampionát F1 pokračuje v neděli Velkou cenou Singapuru pod umělým osvětlením.