Diskuse k článku: Kvitová na úspěšný návrat čeká, i v Cincinnati prohrála hned první zápas

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 4
  • Poslední: 20.8.2015 15:16
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Kulihrach 20.8.2015 11:40

Pokud opravdu měla mononukleózu, není divu, že není ve špičkové formě. Je to ošklivá nemoc a vyžaduje dlouhé vysazení z tréninku, které pak u špičkového sportovce může rok i více chybět, někteří se nevrátí vůbec. Že by v takové situaci neměla z hraní a svých výsledků žádnou radost, se dá pochopit. Velkou nechuť z hraní jsme viděli i posledním zápase. Není ale žádného divu, že řadu tenisových fandů napadá, že oznámení o mononukleóze byla jen zástěrka. Pokud na ni totiž přišli až měsíce po skutečném onemocnění, znamenalo by to neuvěřitelný nepořádek v profesionálním týmu kolem P. Kvitové. Ploužila se po dvorcích, stěžovala si na únavu, měla viditelně zduřené uzliny (objektivně), stěžovala si na angíny - opravdu neudělali ani běžné krevní rozbory na mononukleózu? Tomu se těžko věří, ledaže by sama P. Kvitová nechtěla. Jestli udělali, proč výsledek nezveřejnili už tehdy?

Pokud P. Kvitovou hraní už zoufale nebaví a zpráva o mononukleóze je zástěrka, člověk to z jejího pohledu chápe - pokr.

J. Kulihrach 20.8.2015 11:54

Lékařský a servisní tým na sebe vzal roli hlupáků - ale to je běžné, že podřízení zahlazují přešlapy svých bossů, a Petra je jejich boss.

Špičkový sportovec se špičkovými marketinngovými smlouvami (endorsements) si nemůže jen tak přestat sportovat, protože ho to už nebaví, i když od řady fandů slyšíme, že by přece přestala hrát, kdyby ji to už nebavilo. P. Kvitová má momentálně endorsements od velkých světových firem za necelé 2mil. dolarů, tedy v přepočtené hodnotě přes 40mil. Kč ročně. Z hlediska těchto smluv může nehrát kvůli objektivnímu zranění nebo nemoci, anebo její agenti mohou jednat o přijatelných podmínkách  vyvázání se ze smlouv. Jinak musí hrát.

Je to prostě její práce a dlouho ji dělat nebude. Spousta lidí přece chodí do práce, která je zoufale nebaví, za pár tisíc měsíčně. Pro desítky milionů by se také překousli.

J. Orlík 20.8.2015 14:21

No, je otázka, jaká reklama může být u věčně prohrávajícího sportovce? Vy byste platil za to, že kdo bude nosit vaše logo, prohraje, co může?

J. Kulihrach 20.8.2015 15:16

Ty smlouvy jsou na nějakou dobu. Po tu dobu firma využije sportovce, i když nevyhrává. V případě tenistů a tenistek často jde vedle focení a točení reklam hlavně o účast na veřejných akcích (otevírání něčeho nového, zdaleka to nemusí být kurt, ale klidně třeba obchodní centrum) nebo na akcích pro děti  - zkrátka jde o to, aby té příslušné značce sportovci pomohli proniknout na nový trh: zapsat se do povědomí talentovaných dětí, zapsat se do podvědomí v nové zemi (ve východní Asii, v ropných zemích, v Turecku), u tenistů většinou v době turnajů, protože moc času mimo turnajů nemají. Když se jim dlouhodobě nedaří, firma smlouvu neobnoví. Když provedou něco, co by firmě kazilo pověst, firma smlouvu předčasně ukončí i sama.

Najdete na Lidovky.cz