Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Tohle staré české pořekadlo by rád potvrdil také mladičký Brit jezdící na McLarenu. Povede se mu to? Vše hraje pro něj. Poslední závod ovládl i přesto, že se čekala suverenita Ferrari. K tomu je stále ještě třiadvacetiletý jezdec o 18 závodů zkušenější. A hlavně – 7 bodů se v posledním závodu prostě neztrácí. Pokud by se stal mistrem světa domácí miláček Felipe Massa, bylo by s druhým nejnižším bodovým ziskem za posledních 8 let. Navíc letos se jede rekordních 18 Grand Prix.
Naopak jeho soupeř "sedlající" vzpínajícího koníka z Maranella nemá vše ve svých rukou. Musí vyhrát a doufat, že Hamilton získá maximálně 3 body za 6. místo. Při rovnosti bodů by pro něj hrálo větší množství prvních míst v sezóně. Může se ovšem spolehnout na lepší taktickou připravenost své stáje a také kvalitnějšího týmového kolegu. Přece jen, když za vámi stojí mistr světa a dvojnásobný vicemistr světa, jezdí se vám lépe. A také je faktem, že z již dříve několikrát zmiňovaných důvodů je na straně Massy také FIA a závodní komisaři. Ti až podezřele často při sporných situacích rozhoduje ve prospěch Italů.
Hamilton se ovšem poražen rozhodně necítí! "Samozřejmě, že mám loňský rok v paměti, před tím posledním závodem jsem byl nahoře," připomněl sobě i fanouškům loňský rok britský miláček národa Hamilton. "Cítil jsem velký tlak nejen z Británie, ale z celého světa. Byl to tlak, který moje ramena neunesla," připustil s tím, že během tehdejšího závodu udělal i několik jezdeckých chyb. "Letos mám víc zkušeností a už se to nestane. Jsem připraven mnohem lépe," potvrdil předešlé odstavce Hamilton. Pokud zvítězí, Velká Británie bude mít mistra světa formule 1 po 12 letech, kdy triumfoval Damon Hill. Brazilci čekají na triumf ještě o pět let déle. Tehdy si pro třetí světový triumf dojel legendární Ayrton Senna. Po tom je na okruhu Interlagos pojmenované známé esíčko.
A Massa v něj stále pevně věří. "Mám za této situace o mnoho těžší úkol než Lewis, ale mým cílem je vyhrát před domácím publikem. Na to se teď soustředím více než kdy jindy. A jak jste viděli loni, stát se může všechno," připomněl Massa loňský zvrat. "Nevzdávám se. Vím, že to není v mých rukách, ale to neovlivním, takže se o to nestarám," prohlásil Massa.
Anketa
Kdo se stane mistrem světa ve formuli 1?
Kterému z jezdců věříte Vy? Lepší startovní pozici má Hamilton, ale ti co sledují svět F1 vědí, že ani vedení v posledním kole nemusí přinést vítězství v závodě. Právě to dělá z formule 1 královnu motoristického sportu.
Průběžné pořadí MS (po 17 z 18 závodů):
1. Hamilton (Brit./McLaren) 94, 2. Massa (Braz./Ferrari) 87, 3. Kubica (Pol./BMW) 75, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) 69, 5. Heidfeld (Něm./BMW) 60, 6. Alonso (Šp./Renault) 53.
Pohár konstruktérů:
1. Ferrari 156, 2. McLaren-Mercedes 145, 3. BMW-Sauber 135, 4. Renault 72, 5. Toyota 52, 6. Toro Rosso 34.
Profil tratě:
Piloti formule 1 budou při posledním a rozhodujícím závodu letošní sezony mistrovství světa točit častěji doleva. Na okruhu Autodromo Jose Carlos Pace v Interlagosu na jihu Sao Paula se totiž závodí v opačném směru. Stejně se letos jelo také v Singapuru, Turecku a Bahrajnu.
Na 4309 metrů dlouhé trati skýtá největší šance na předjíždění hned první "esíčko" po startu; zatáčka nese jméno tragicky zesnulého národního hrdiny Ayrtona Senny (Senna-S). Název Interlagos naznačuje, že okruh je situován mezi dvěma jezery. Velká cena Brazílie je jediným závodem MS v Jižní Americe.
Loňskou Grand Prix vyhrál finský pilot Kimi Räikkönen z Finska ze stáje Ferrari a stal se mistrem světa o bod před Lewisem Hamiltonem.
Charakteristika trati:
Délka okruhu: 4,309 km.
Délka závodu: 71 kol = 305,909 km.
Nejrychlejší kolo v závodu: Juan Pablo Montoya (Kol./Williams), 2004: 1:11,473 min. = 217,038 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2004: 1:10,646 min. = 219,579 km/h.
Nejrychlejší závod: Juan Pablo Montoya (Kol./Williams), 2004: 1:28:01,451 hod. = 208,516 km/h.
Vítězové předešlých závodů: 2003 - Giancarlo Fisichella (It./Jordan), 2004 - Juan Pablo Montoya (Kol./Williams), 2005 - Montoya (McLaren), 2006 - Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2007 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari).