Neděle 6. října 2024, svátek má Hanuš
130 let

Lidovky.cz

Michael Schumacher se vrací do formule. Ve Ferrari zaskočí za Massu

Sport

  18:53aktualizováno  21:03
FRANKFURT NAD MOHANEM - VIDEO Neuvěřitelná zpráva, kterou ještě včera sám legendární jezdec popíral, je skutečností. Michael Schumacher, nejúspěšnější jezdec všech dob se vrací po třech letech za volant milovaného ferrari. Poradce týmu z Maranella nahradí minimálně v následující Velké ceně Evropy ve Valencii v kokpitu zraněného Felipeho Massu.

Michael Schumacher. foto: ČTK

MICHAEL SCHUMACHER

Věk: 40 let
Národnost: Německá
Povolání: Jezdec formule 1, poradce Ferrari
Stáje: Jordan (1991), Benneton (1992-1995), Ferrari (1996-2006)
Získané body: 1369 (1. v historických tabulkách)
Odjeté VC: 250 (3.)
Vítězné VC: 91 (1.)
Pódiové umístění: 154 (1.)
Pole position: 68 (1.)
V první startovní řadě: 115 (1.)
Tituly mistrů světa: 7 (1.) - 1994, 1995, 2000-2004)

"Dnes jsem jednal s (představiteli týmu Ferrari) Stefanem Domenicalim a Lukou di Montezemolem a dohodli jsme se, že se začnu připravovat na závody místo Felipeho. Ačkoli jsem už kariéru ve formuli jedna před časem uzavřel, v této nešťastné situaci chci vyjádřit svou solidaritu s týmem," uvedl Schumacher.

VŠE O NÁVRATU MICHAELA SCHUMACHERA A ZRANĚNÍ FELIPEHO MASSY

ČTĚTE VŠE O MICHAELOVI SCHUMACHEROVI A FELIPE MASSOVI NA www.lidovky.cz/schumacher NEBO ZDE!

Ta slova zní pro svět královny motorismu jako zpěv slavíka. Formule 1 Michaela Schumachera potřebuje. Minimálně v Německu, kde vytrvale klesá poslední tři roky její sledovanost. Právě ty tři roky, ve kterých již slavný jezdec nezávodí.

FERRARI K NÁVRATU LEGENDY

"V příštích dnech čeká Michaela speciální příprava, po jejímž skončení bude možné potvrdit jeho účast v šampionátu počínaje Velkou cenou Evropy," uvedla italská stáj v oficiálním prohlášení.

Čtyřicetiletý rodák z Hürth-Hermülheimu nahradí v kokpitu rudého vozu z Maranella zraněného Brazilce Felipeho Massu, který se zotavuje v budapešťské nemocnici z vážného zranění hlavy, které utrpěl minulou sobotu při kvalifikaci na Hungaroringu. Massa, jemuž je Schumacher přítelem i poradce, se musí ještě v nemocnici podrobit testům levého oka. Na to by podle některých odhadů mohl údajně po nehodě hůře vidět.

TO NEJLEPŠÍ Z MICHAELA SCHUMACHERA:

I kdyby se ovšem pesimistické prognózy nepotvrdily, nejspíše již letos závodit nebude. Do konce seriálu nyní schází sedm závodů a v případě, že se Massa skutečně neuzdraví, nejspíše jej ve všech nahradí nejúspěšnější jezdec formule 1 v historii. Druhým pilotem Ferrari zůstává Fin Kimi Räikkönen.

Schumacher má však situaci ztíženou tím, že do nejbližší VC Evropy, která se jede 23. srpna ve Valencii, nemůže s vozem testovat. Jaký vliv to bude mít na Schumacherovy výkony? Nechme se překvapit. Královna motosportu se má nač těšit. A její fanoušci také...

REKORDY SLAVNÉHO NĚMCE

Nejvíce světových titulů: 7
Nejvíce získaných titulů za sebou: 5 (2000-04)
Nejvíce vítězství v seriálu formule jedna: 91
Nejvíce druhých míst: 43
Nejvíce dojezdů na stupních vítězů: 154
Nejvíce dojezdů na bodovaných místech: 190
Nejvíce získaných bodů v F1: 1369
Nejvíce získaných bodů za sezonu: 148 z možných 180 (2004)
Nejvíce vyhraných závodů v sezoně: 13 z 18 (2004)
Nejvíce nejrychlejších kol v sezoně: 10 z 18 (2004), dělí se s Kimim Räikkönenem (2005)
Nejvíce stupňů vítězů v sezoně: 17 ze 17 (2002)
Nejvíce dokončených GP za sebou: 24 (Maďarsko 2001 až Malajsie 2003)
Nejvíce vyhraných GP za sebou: 7 (2004), dělí se s Albertem Ascarim (1952-53)
Nejvíce stupňů vítězů za sebou: 19 (2001-02)
Nejvíce vítězství za jeden tým: 72 (Ferrari)
Nejvíce vítězství na jednom okruhu: 8 (GP Francie v Magny-Cours)
Nejvíce pole position: 68 Nejvíce startů z první řady: 108
Nejvíce nejrychlejších kol v závodě: 75
Nejvíce "doublů" (vítězství po zajetí pole position): 40
Nejvíce "hattricků" (výhra, pole position a nejrychlejší kolo): 22
Nejvíce triumfů v Indianapolis a Monze: 5
Nejdelší časové rozpětí mezi prvním a posledním vítězstvím: 14 let, měsíc a 2 dny (první v belgickém Spa 30. srpna 1992 a poslední v Číně 1. října 2006)