130 let
Kristýna Kolocová a Markéta Sluková se staly tváří kampaně benzinové pumpy OMV,...

Kristýna Kolocová a Markéta Sluková se staly tváří kampaně benzinové pumpy OMV, kde na doprovodných plakátech soutěže Hravé léto pózovaly v plavkách. Na nich bylo logo dalšího sponzora - značky Adidas. | foto: Facebook Kolocová & Sluková - Beachvolleyball team

Kiki a Maki rozjely reklamní kampaně. Nikdo neví, co s nimi bude

Sport
  •   9:00
PRAHA - Jejich marketingová značka byla minimálně stejně cenná, jako jejich sportovní výkony. Řeč je dnes už o bývalé dvojici beachvolejbalistek Kiki a Maki. Jejich rozchod totiž kromě věrných fanoušků a expertů zaskočil také někoho jiného - sponzory, kteří je finančně podporovali a sportovkyně za to na oplátku jejich značky prezentovaly na veřejnosti.

Kiki a Maki se rozchází. Nová spoluhráčka Slukové naštvala bývalou parťačku

Kristýna Kolocová a Markéta Sluková se staly tváří kampaně benzinové pumpy OMV, kde na doprovodných plakátech soutěže Hravé léto pózovaly v plavkách. Na nich bylo logo dalšího sponzora - značky Adidas. To ale zdaleka nebylo všechno: na zmíněném plakátu mají na hlavě ještě čepice s logem společnosti Red Bull a v ruce drží míč od výrobce sportovních produktů Penn. 

Na jednom plakátu se tak sešlo hned několik těch, kteří do slavné dvojice beachvolejbalistek investovali peníze. Chybí ještě například Česká podnikatelská pojišťovna, jejíž pásky měly sportovkyně na rukou prakticky každý zápas, popřípadě výrobky zdravé výživy Lifefood, které propagovaly na sociální síti.

Společnosti OMV se ale rozchod populární dvojice beachvolejbalistek nedotkne. Marketingová kampaň s názvem Hravé léto totiž nedávno skončila. „Vůbec se nás jejich rozchod nedotýká, soutěž už skončila, byla časově omezená jen do začátku července,“ uvedla mluvčí společnosti Michaela Průchová.

Kiki a Maki v reklamě

„Partneři se dozvěděli o rozchodu Kiki a Maki v minulém týdnu a věděli o něm jako první,“ uvedl na dotaz serveru Lidovky.cz Petr Hercík z agentury Sport Invest, která Kolocovou a Slukovou zastupuje.

Trochu jinak mluví zástupce firmy Tawan, která provozuje thajské masáže. Spekulace o rozchodu populárních beachvolejbalistek se totiž dostaly na veřejnost už v pátek, oficiální tisková konference byla naplánována na pondělí. 

„Dozvěděl jsem se to bohužel až v pátek, kdy mi volal jejich manažer, že už to mají upečené, ale oficiálně to bude až v pondělí. Mohli jsme se to dozvědět dřív, než kolovaly zprávy na internetu, ale chápu, že to byla vypjatá situace a nebylo to plánované měsíc dopředu,“ uvedl pro server Lidovky.cz Michal Votruba.

Scénář jejich spolupráce byl jednoduchý: volejbalistky čerpaly od Tawanu masážní služby a na oplátku měla dvojice společnost propagovat na veřejnosti, jak tomu bylo například v rozhovoru pro server CityBee. Na otázku, kam chodí snít, Kiki tehdy odpověděla: „To možná do thajského masážního centra Tawan v Italské.“

Může být risk ziskem? Těžko. Rozchod krásek bude mít jen negativní dopad

Spolupráce s masážním salonem sjednaná v roce 2011 byla sice na dobu neurčitou, podmínky ale podle Votruby nebyly nikterak striktní. I proto lze nyní spolupráci po rozpadu dvojice snadno ukončit. „Nijak nám to neuškodilo. Možná jediné, co nás mrzí, je, že s nimi vyšel rozhovor v našem časopise. Vydávali jsme ho zhruba před měsícem a má být ještě tři čtyři měsíce v oběhu. Ale možná o to bude zajímavější, jaký názor měly před měsícem a jaký mají teď,“ uvedl Votruba s tím, že z jejich strany nebudou za porušení smlouvy následovat žádné sankce. „V tomto ohledu to máme asi mnohem jednodušší na rozdíl od Adidasu, který jim dával i nějaké peníze,“ dodal.

Většina firem oslovených serverem Lidovky.cz, na které má rozchod dvojice Kiki a Maki nesporný dopad, volila opatrný slovník a k věci se příliš nechtěla vyjadřovat. Faktem ale zůstává, že volejbalistky se postupem času staly silným marketingovým lákadlem a kontrakty rozjednaly hned s několika společnostmi - to vše kvůli sportovnímu úspěchu ve spojení s jejich atraktivním vzhledem.

„Jejich rozchod znamená konec značky, její hodnota je teď nulová. Obě volejbalistky budou opět pochopitelně nadále známé a sledované, ale už nikdy nebudou mít unikátní přezdívku, kterou je titulovala média i fanoušci. Vždy už to bude umělé a nastavované. Právě v tomhle ohledu byly unikátní, žádný jiný český sportovec se tím nemůže pochlubit. Nově vzniklé páry volejbalistek budou marketingově mnohem méně zajímavé,“ řekl serveru Lidovky.cz odborník na sportovní marketing Tomáš Janča.

Oblečení i televizní spoty

Zatím není jasné, jaká situace, alespoň pokud jde o sankce, nastane se zmíněným gigantem Adidas. S ním měla dvojice nasmlouvanou zřejmě největší spolupráci. Dívky propagovaly jejich oblečení, používaly antiperspiranty této značky, na sociálních sítích pořádaly soutěže o kosmetické balíčky a natočily dokonce i krátké televizní spoty právě pod hlavičkou Adidasu. 

Kiki a Maki propagovaly oblečení Adidas, používaly antiperspiranty této značky,...

Co rozchod této dvojice pro společnost znamená a zdali se jedná o porušení smluvních podmínek, ale firma nekomentovala. Server Lidovky.cz se snažil sehnat její vyjádření, do uzávěrky tohoto textu ale nedorazilo.

O poznání jiná situace, alespoň pokud jde o sankce, může nastat právě se...

A skoupá na slovo byla i společnost Red Bull, přestože i tato firma patří mezi významné sponzory volejbalistek, které se mimochodem staly také členkami klubu Red Bull Family. „Red Bull vždy za svými sportovci stál. V době skvělých sportovních úspěchů, ale i když se tolik nedařilo nebo došlo ke zranění. Vždy se o nás mohou opřít. Tato dlouholetá strategie stoprocentně platí i v případě Markéty a Kristýny, které budeme podporovat i nadále,“ uvedl pouze mluvčí Lukáš Tomis. Pokud jde o další spolupráci, firma prý vyčká, jaké projekty volejbalistky představí v následujících měsících, a podle toho se teprve rozhodne.

Sport není jen fyzická dřina, ale také tvrdý byznys. Týká se i dnes už bývalé...

S jakým předstihem se o rozpadu dvojice Kiki a Maki dozvěděla Česká podnikatelská pojišťovna, jejíž potítka nosí dvojka téměř na každém zápasu, mluvčí Renata Čapková nepřiblížila. 

„Rozchod Kristýny Kolocové a Markéty Slukové nás mrzí. O nečekaném rozpadu týmu nás předem informoval zástupce obou hráček z agentury Sport-Invest,“ uvedla Čapková s tím, že sponzorská smlouva byla sjednána od roku 2013 do konce letošního roku. „Co se týče obsahu, jsme vázáni mlčenlivostí, více detailů v tuto chvíli nemůžeme sdělit,“ dodala.

S jakým předstihem se o rozpadu dvojice Kiki a Maki dozvěděla Česká...

Kolocová a Sluková - zaručená značka

Podle Petra Hercíka z agentury Sport Invest, která Kolocovou se Slukovou zastupuje, je zatím předčasné řešit, co s nasmlouvanými projekty bude. „Budoucnost budeme s partnery obou hráček řešit až v příštích týdnech,“ uvedl na dotaz serveru Lidovky.cz. Že se možná bude jednat o náročná jednání lze usuzovat z jeho dalších slov: „Kolocová a Sluková byla ověřená značka, na kterou sponzoři dlouhodobě slyšeli. S některými holky spolupracovaly řadu let. Každopádně to pro ně byla překvapivá zpráva,“ uvedl Hercík.

Šance, že některé projekty zůstanou a dvojice v nich bude pokračovat, podle něho neexistuje. „Na marketingovém poli mají velké jméno a s některými firmami přerostl po letech spolupráce jejich vztah až v přátelství. Možná budou v některých věcech figurovat už jednotlivě. Uvidíme,“ dodal.

Autor: hm