Informaci potvrzující avizovaný odchod přinesla japonská média, vedení automobilky by se mělo dnes vyjádřit na tiskové konferenci.
Toyota je tak druhým japonským automobilovým gigantem, jenž během jednoho roku končí kvůli krizi ve formuli jedna. Loni v prosinci oznámila odchod Honda, která se přetransformovala v Brawn GP, nejúspěšnější tým této sezony.
Podle agentury AP se Toyota snaží snížit výdaje kvůli výrazné ztrátě v hospodaření v posledních šesti měsících, jehož výsledky má zveřejnit ve čtvrtek. Ve finančním roce, jenž skončil letos v březnu, zaznamenala firma nejhorší ztráty v historii.
Toyota svým rozhodnutím následuje několik japonských společností, které se už kvůli snaze ušetřit rozloučily s motorsportem dříve. Ještě před touto sezonou skončily v mistrovství světa v rallye Subaru a Suzuki, svůj odchod na konci roku 2010 z formule jedna oznámil v pondělí také výrobce pneumatik Bridgestone. V červenci navíc odřekl pořádání Velké ceny F1 v příštím roce okruh ve Fudži, který patří právě Toyotě.
Toyota Racing, považovaný za tým s jedním z největších rozpočtů ve formuli jedna, působil v prestižním seriálu osm let. Jeho nejlepší výsledky přišly v roce 2005, kdy Ital Jarno Trulli dojel druhý v Malajsii a Bahrajnu a stáj obsadila celkové čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
Navzdory slibnému startu do této sezony, kdy v úvodních čtyřech závodech dosáhli jezdci Toyoty na tři pódiová umístění, skončila stáj v celkovém hodnocení pátá. Piloty týmu byli v posledních dvou ročnících Trulli a Němec Timo Glock, kterého po jeho zranění v kvalifikaci v Suzuce nahradil pro poslední dvě Grand Prix sezony Japonec Kamui Kobajaši.