"Nebyl to takový závod, v jaký jsme doufali. Celý víkend jsme se trápili a musíme se pokusit zjistit proč. Budeme testovat v Jerezu, kde se pokusíme vůz vylepšit, abychom byli v Budapešti v lepší formě,“ řekl úřadující mistr světa Kimi Räikkönen. Na otázku, zda je tedy momentálně McLaren rychlejší než Ferrari, Räikkönen jen lakonicky konstatoval: "Vypadá to tak.“ Role se tedy obrátily. Týmu z anglického Wokingu příliš nešla první třetina sezony, nyní ale kraluje.
Ferrari se 105 body stále vede Pohár konstruktérů, ale BMW a hlavně McLaren se na italský tým mocně dotahují. Za vším zřejmě stojí kvalitativní posun McLarenu a technické problémy Ferrari. Oba jezdci rudých vozů si v neděli stěžovali na ovládání, Massu navíc sužovaly problémy s brzdami, Räikkönenův vůz zas trpěl nedostatečnou přilnavostí.
Poplach v řadách fanoušků Ferrari klidní šéf týmu Stefano Domenicali. "Nechceme dělat žádné ukvapené závěry, protože musíme udělat rozsáhlou analýzu příčin této situace. Určitě jsou to složité věci, na které nelze aplikovat jednoduchá řešení,“ konstatoval šalamounsky.
Jedno je jisté. Přelévání formy mezi McLarenem a Ferrari osm závodů před koncem šampionátu musí fanoušky formule 1 těšit. Jezdecká špička je nezvykle vyrovnaná, vždyť prvního Lewise Hamiltona a čtvrtého Roberta Kubicu dělí jen deset bodů.