KAUZA RENAULTU A BRIATOREHO VYHAZOV |
Už minulý týden se už v důsledku kauzy vzdal funkce dlouholetý šéf francouzského týmu Briatore a spolu s ním skončil šéfinženýr Pat Symonds, jenž dnes dostal pětiletý zákaz působení ve formuli. Suspendace Briatoreho se vztahuje i na funkci osobního manažera jezdců.
Vedení Renaultu spolu s odchodem dvou klíčových mužů oznámilo, že se nebude bránit obvinění FIA, že zinscenovalo Piquetovu nehodu a vinu za nehodu přijalo. Zároveň podle interního šetření stáj oznámila, že o nehodě věděli pouze Piquet, Symonds a Briatore. FIA začala případ prošetřovat koncem srpna, kdy čerstvě propuštěný Piquet brazilské televizi řekl, že mu vedení stáje nařídilo v Singapuru havarovat.
Světová rada vzala v úvahu následující polehčující okolnosti- Renault při první příležitosti přiznal vinu a plně spolupracoval s FIA - Tým potvrdil, že byli do této záležitosti zapojeni Briatore a Symonds, s oběma se poté hned rozloučil - Renault se omluvil FIA a celému sportu - Renault se zavázal zaplatit všechny náklady vyšetřování FIA - Automobilka Renault přispěje na projekty FIA zabývající se bezpečností |
"Světová rada považuje porušení pravidel ze strany Renaultu ve vztahu k GP Singapuru 2008 za bezprecedentně závažná. Tímto porušením pravidel Renault nejen poškodil integritu tohoto sportu, ale také ohrozil životy diváků, traťových komisařů, ostatních soutěžících a Nelsona Piqueta samotného," uvedla FIA.
Podle Světové rady si provinění Renaultu zaslouží permanentní vyloučení z šampionátu formule 1. Ale vzhledem k tomu, že Renault přiznal vinu a plně spolupracoval, se FIA rozhodla trest zmírnit dvouletou podmínkou.
Individuální tresty uložila FIA poměrně tvrdé. Flavio Briatore má doživotní zákaz působení v motorsportu, který je pod záštitou FIA. Pat Symonds má pětiletý zákaz působení v motorsportu jen díky tomu, že na rozdíl od Briatoreho vinu přiznal, omluvil se a spolupracoval. Nelson Piquet dostal za svojí výpověď imunitu, takže vyvázl bez trestu.