Středa 29. června 2022, svátek má Petr, Pavel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Šéfa stáje rozčílila první etapa Tour. Byl to bordel, řekl

Tour de France

  13:35
V neděli je na programu 100. ročníku Tour de France druhá etapa. Na startu se objevil i cyklista, který si měl podle prvních zpráv v sobotu zlomit klíční kost, obavy o stav Tonyho Martina ze stáje Omega Pharma se však nepotvrdily.

Pádů bylo během 1. etapy Tour několik. foto: Reuters

Dvojnásobný mistr světa v časovce byl po těžkém sobotním pádu odvezen do nemocnice v Bastii. "Dvakrát ztratil vědomí," informoval tiskový mluvčí stáje Alessandro Tegner. V nemocnici lékaři diagnostikovali otřes mozku a pohmožděniny v oblasti levé plíce. Zakrvácené následky pádu si Martin odnesl i na levém koleni, boku, rameni a zádech.

Přesto se jezdec po poradě s lékaři odhodlal v neděli dopoledne do 2. etapy odstartovat. "Už se zase smál," informoval Tegner. "V noci byl schopný spát a ráno pak mohl i jíst. Je těžké říci, zda Tony druhou etapu dokončí, ale chce se o to pokusit. Vložil spoustu energie do přípravy na Tour. Pokud se však nebude cítit dobře, sleze z kola."

Stáj Omega Pharma byla sérií sobotních pádů postižena nejvíce. Nešlo jen o zranění Martina, karambol zároveň poslal k zemi další jezdce z týmu a zablokoval Marka Cavendishe v jeho snaze bojovat o etapové prvenství.

"Jeden z jezdců vrazil do našeho Kwiatkowského. Gert Steegmans po kontaktu s jeho kolem upadl. Mark Cavendish neupadl, ale byl stejně jako řada dalších zablokován," líčil šéf týmu Patrick Lefévre.

VÍTĚZ! Němec Kittel vyrál 1. etapu Tour 2013.

Na místě byl rovněž Marck Coucke, výkonný ředitel Omega Pharmy - a ten si nebral servírky, když se před novináři pustil do ostré kritiky organizátorů Tour ze společnosti ASO, které označil za viníky chaosu, jež vedl k sérii pádů.

"Náš tým byl skvěle připraven, ale potom se stane to, co Francouzi nazývají slovem bordel. Najednou je v cíli zaseklý autobus, který si asi myslel, že je pořád v Austrálii. V tu chvíli byl závod 15 kilometrů od cíle, jezdci jeli rychlostí 60 km/h a zbývalo jen čtvrt hodiny na vyřešení situace. Viděl jsem organizátory, jak zmateně běhají okolo. Měli etapu hned neutralizovat! Místo toho se rozhodli předsunout cíl o tři kilometry dopředu, za zatáčku. Tyhle sprinty jsou už tak dost nebezpečné, ale je ještě mnohem horší, když jezdci najednou slyší ve sluchátkách, že mají spurtovat 3 kilometry před místem, kde to očekávali, a ještě k tomu za zatáčkou. A potom mu najednou řeknou, že to zase neplatí. To je zlé. Potřebujeme jasná rozhodnutí z formule 1. Měli tu etapu anulovat. Show musí pokračovat, ale ne za cenu, jakou jezdci zaplatili."

S tím souhlasil i Lefévre. "Je pár věcí, které mě na Tour už několik let rozčilují. Jeden z mých jezdců, Pineau, vždycky říká: To je prostě Tour. V ideálním světě bychom v sobotu vyhráli, což by v týmu snížilo tlak."

Namísto ideálního světa se však musí v tom reálném srovnat s nečekanými potížemi. "Pokud Tony Martin nebude moci pokračovat, můžeme zapomenout na úspěch v týmové časovce a budeme muset přebudovat sprinterský vlak Marka Cavendishe," posteskl si Coucke. "A možná budeme muset zapomenout i na zelené triko."

Stáj Orica GreenEdge, jejíž autobus v cíli uvízl, byla penalizována pokutou 1600 eur za to, že se jeho řidič neřídil pokyny organizátorů a projížděl pod cílovou branou až poté, co byla vztyčena její horní část.

Autor:

Nadané děti mají společné rysy. Rodiče to někdy nepoznají, říká expert Mensy

Premium Pouhá dvě promile populace – tedy jenom jeden člověk z pěti set – má IQ vyšší než 150. Zhruba každý padesátý má přes...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Ekonomie hlouposti: počet hlupáků „v oběhu“ je vyšší, než si myslíte

Premium Hloupí lidé patří ekonomicky k nejnebezpečnějším. Za hloupé je třeba považovat ty, kteří škodí druhým i sobě samým. V...

Mohlo by vás zajímat