Mosley dál trvá na zavedení dobrovolného omezení rozpočtu ve výši 40 milionů liber. Týmy, které na něj v příští sezoně přistoupí, budou zvýhodněny v technických pravidlech a získají větší volnost při úpravách vozů.
„Žádný kompromis nebude, stáje si musí rozmyslet své budoucí plány,“ podotkl na adresu týmů Ferrari a Renault, které v průběhu tohoto týdne pohrozily odchodem ze seriálu. V platnosti zůstal i termín uzávěrek přihlášek pro příští ročník, kterým je 29. květen.
Vedení Ferrari navíc připravilo FIA nepříjemné překvapení. „Během setkání vyšlo najevo, že Ferrari podalo k francouzskému soudu návrh na předběžné opatření. Chtějí nás zastavit v tom, co se chystáme udělat,“ líčil Mosley.
Soud bude v úterý, FIA už plánuje odvolání
Slyšení u pařížského soudu je naplánováno na příští úterý. FIA už předem oznámila, že v případě úspěchu Ferrari se okamžitě odvolá.
Nová pravidla, která se FIA bez konzultace s týmy rozhodla nasadit od příštího roku, mají přinést úsporu financí v době globální ekonomické krize.
Ferrari a Renault sice s potřebou snížení nákladů souhlasí, navrhují však jiná řešení. To, co se nelíbí „velkým hráčům“ F1, naopak vítají nové týmy. O vstup do prestižního seriálu už v minulých týdnech projevily zájem Lola, Aston Martin, USF1 a iSport International.
V pátek je pak doplnila stáj Litespeed, jež závodí v britské formuli 3. „Neexistuje zřejmě lepší chvíle na vstup do formule jedna. Přihlásíme se do příští sezony,“ prohlásil šéf Litespeedu Nino Judge. Tým z východoanglického Norfolku už se dal dohromady s Mikem Gascoynem, jenž má jako designér Renaultu, Toyoty a bývalý technický šéf Force India s formulí velké zkušenosti.