Středa 17. dubna 2024, svátek má Rudolf
130 let

Lidovky.cz

Sportovci bojují na Facebooku o fanoušky. Čech poráží Jágra i Kvitovou

Petr Čech

  9:30
PRAHA - Kdo je nejoblíbenějším sportovcem na sociální síti Facebook? Největší bitvu svádí Petr Čech s hokejovou legendou Jaromírem Jágrem, který zatím boj s fotbalovým brankářem Chelsea prohrává.

Brankář české fotbalové reprezentace Petr Čech foto: ČTK

Jak si vedou sportovci na Facebooku?

Češi
Petr Čech (fotbal)
214 tisíc fanoušků

Jaromír Jágr (hokej)
213 tisíc

Petra Kvitová (tenis)
160 tisíc

Světové hvězdy
Cristiano Ronaldo (fotbal)
62 milionů

Lionel Messi (fotbal)
49 milionů

David Beckham (dříve fotbal)
29 milionů

Petr Čech nahrál svým fanouškům videovzkaz: "Zdravím všechny. Na mém Facebooku jsme překročili hranici 200 tisíc lidí, což je skvělé. Děkuju za podporu." Brankář Chelsea a české reprezentace poznal, že sociální sítě jsou jednoduchým nástrojem, jak být v neustálém kontaktu se svými příznivci. Kdykoli a kdekoli. Píše, fotí, natáčí videa a umisťuje odkazy na články. Na své stránce už má 214 tisíc fanoušků z celého světa, takže nedávno překonal i dosavadního českého facebookového lídra Jágra. I když je nutné přiznat, že Čech svými anglickými příspěvky cílí i na cizince.

Mimochodem, na Twitteru je českým lídrem Tomáš Ujfaluši s více než 300 tisíci fanoušky, i když drtivá z nich je ze zahraničí.  Sportovci na sociálních sítích komunikují čím dál víc. Můžou tam totiž vystupovat méně formálně než v rozhovorech po zápasech nebo na tiskových konferencích. Což fanoušky mnohem víc baví. "Neříkám, že je to pro současné profesionální sportovce naprostá nutnost, svět by se bez toho nezbořil. Ale byla by škoda se o tuhle interakci s fanoušky připravit," myslí si Čech, jenž jinak sociální sítě moc nepoužívá.

Loni se na Twitteru začala šířit zpráva, že Messi zemřel

Ale ani tento způsob komunikace není bez rizika. Loni se například na Twitteru začala šířit zpráva, že slavný fotbalista Lionel Messi zemřel. Internetoví uživatelé začali panikařit a informaci sdíleli dál. Byť se nakonec ukázalo, že šlo o útok hackerů, kteří napadli profil jihoamerické televize Fox Sports. Výhody však převažují. A třeba plážové volejbalistky Markéta Sluková a Kristýna Kolocová toho využívají. V pondělí z Brazílie sestříhaly speciální video, jak trénují v silném větru. A fandům stačí i to, když jen sdílejí fotku z místa a doplní ji o krátký vzkaz.

Češi tak postupně dohánějí svět, kde takto komunikují naprosto běžně. Například basketbalista Shaquille O’Neal přes Twitter, který však v tuzemsku není tak populární jako Facebook, ukončil kariéru. Oficiální tiskovou konferenci uspořádal až o dva dny později.  Podobné případy už zažilo i Česko. Liberecký ofenzivní záložník Jiří Štajner loni pustil do světa zprávu, že nejede na mistrovství Evropy, ač trenér Michal Bílek oznámil nominaci až den nato.

Ale v zahraničí jsou mnohem dál. Největší fotbalová hvězda současnosti Cristiano Ronaldo má na Facebooku 62 milionů fanoušků. To je téměř 290krát víc než Čech. To už je taková masa, že může mít vliv i na vyjednávání o nových smlouvách s kluby nebo sponzory. Což není špatný důvod, proč být na sociálních sítích aktivní.

Autor:

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...