Vyšel speciál LN 101 pohnutých osudů |
Jenže pak přišel 23. říjen 2011, druhé kolo závodu v Malajsii a pád, po kterém právě pod koly zmíněného Rossiho zahynul. "Myslím, že jsme pro bezpečnost udělali vše, co jsme mohli, a jsme s ní spokojení. Ale bohužel v našich rukou není síla změnit osud. Musíme přijmout, že se stává něco, proti čemu není obrana," uvedl tehdy Franco Uncini, bývalý jezdec a člověk, který zodpovídal za bezpečnost v MotoGP. Vážně nebylo složité kouzlu Simoncelliho osobnosti podlehnout. Byl přátelský, věčně rozesmátý od ucha k uchu, rád vtipkoval. Na trati však byl jiný. Rázný, nesmlouvavý, často drsný.
Závod v Malajsii byl totiž teprve ve druhém kole, pole ještě nebylo roztrhané, když se v jedné ze zatáček zřítil přímo pod kola Colina Edwardse a Rossiho, kteří ho nezaviněně trefili v rychlosti okolo 150 kilometrů v hodině. Z hlavy mu téměř okamžitě odletěla helma, následný záběr z vrtulníku ukázal jen nehybné tělo. "Když jsem viděl opakování, udělalo se mi zle," přiznal tehdy Casey Stoner, jeden z jezdců. Televize těsně po nehodě dle gentlemanské dohody raději vysílaly neutrální záběry, záchranářům a lékařům se vyhýbaly. Pro mnohé to však bylo znamení, že je zle.
Celý díl seriálu Pohnuté osudy můžete dočíst v sobotním vydání Lidových novin.