Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Vím, že budu muset sbírat zkušenosti

Sport

  11:52
PRAHA - Když loni na konci sezony ohlásil motocyklový závodník Lukáš Pešek přestup do dvěstěpadesátek, podepsal smlouvu s týmem Emmi Caffe Latte. Při včerejší prezentaci bylo ale vysvětleno, že jeho tým nese název Auto Kelly - CP Grand Prix racing. Skutečnost je taková, že společnost Paddock bude provozovat dva týmy.

Lukáš Pešek se včera poprvé ukázal s motocyklem Aprilia RWS 250 LE, s nímž bude letos startovat v MS. foto: René Volfík, ČTK

V jednom pojede Pešek a v druhém Švýcar Thomas Lüthi (250 ccm) a Němec Sandro Cortese (125 ccm).

Čas od lednových testů strávil loňský čtvrtý muž šampionátu stopětadvacítek převážně tréninkem. „Posiloval jsem hlavně ruce, abych měl větší sílu. Podařilo se mi přibrat asi čtyři kila, ale jde o svalovou hmotu. Je to na rukou a na prsou, takže to na mně není skoro vidět,“ usmíval se Pešek, který ještě včera odcestoval na další testování do španělského Jerezu.

S kondičkou pomáhá trenér Záhrobské

Kvůli zlepšení fyzické kondice, která je nezbytná k přechodu ze stopětadvacítky na dvěstěpadesátku, začal pražský rodák trénovat s Antonínem Strachem, který se stará třeba i o slalomářku Šárku Záhrobskou.

„Budeme spolupracovat celou sezonu. Stará se i o můj jídelníček a pitný režim. Do fyzické přípravy zavedl i prvky akrobacie a klade důraz na rehabilitaci. Střídám horské kolo s trampolínou, posilovnu s jízdou na motokrosové motorce, “ pochvaluje si vítěz dvou loňských velkých cen. O šancích v nadcházející sezoně, která začne už 9. března „večerní“ Grand Prix při umělém osvětlení v katarském Dauhá, nechce Pešek příliš spekulovat. „V testech je mým cílem odjet co nejvíc kol. V závodech bych byl v první polovině sezony spokojenej s umístěními okolo desátého místa, ve druhé půli bych rád pronikl do desítky. Bylo by pěkné, kdyby se to podařilo v srpnu při české Grand Prix na Masarykově okruhu,“ přál si 22letý pilot.

„Vím, že musím nasbírat co nejvíc zkušeností, ale nevidím v tom zásadní problém. Potřebuju si zvyknout si na odlišný styl, brzdění, průjezd zatáček, jízdu jinou stopou. Až pak mohu myslet na posun dopředu. Motorka je proti stopětadvacítce o třicet kilo těžší, což mi zase tak nevadí, těžší je na ní jet rychle.“ Stájový šéf Čechošvýcar Daniel Epp považuje za určité plus, že se při Peškově nelehkém přechodu mezi dvěma třídami budou v týmu moci opřít o zkušenosti, které loni při stejném přesunu nasbíral Lüthi. „Lukáš musí hlavně tvrdě pracovat. První testovací i závodní výsledky nejsou zase tak důležité. Musí se hlavně učit,“ pokyvoval Epp hlavou.

Závod pod reflektory by rád dokončil I když pojedou každý v jiných barvách, budou s Lüthim stájoví kolegové. „Každý se bude samozřejmě soustředit na sebe, ale týmy si budou kvůli ladění motocyklů vyměňovat data,“ přiznal stájový boss.

Na souboje s Lüthim však Pešek příliš nemyslí. „Vzhledem ke zkušenostem se budeme každý pohybovat v závodním poli na jiném místě. Podle mě patří Thomas společně s Finem Mikem Kalliem a Španělem Alvarem Bautistou k favoritům šampionátu,“ zatipoval si jezdec s číslem 52, který se stal v pátek podruhé vítězem ankety Zlatá řídítka.

Od katarského závodu pod rozsvícenými reflektory neví, co může čekat. „Budeme tam ještě mít oficiální testy, a tak uvidím, až si to vyzkouším. Těším se a rád bych dojel do cíle. Bude to zajímavý závod, nové to bude úplně pro všechny,“ dodal.