Už letos hlásí návrat ze „záhrobí“ Velké ceny Francie a Německa, oproti tomu ta v Malajsii končí. A jak tvrdí server Auto Motor und Sport, už příští rok mají v kalendáři přibýt i úchvatná klání v Miami, Hanoji a Buenos Aires.
Německý Bild sice zprávu korigoval, že jisté je zatím jen Miami, nicméně pokud se na dva další zmíněné závody nedostane za rok, pak v sezoně 2020 už ano. Přípravy jsou daleko.
Dostat celoživotní ocenění po Schumacherovi a Häkkinenovi? Jsem poctěn, říká Coulthard![]() |
Na aktuální informace sice jezdci ještě nereagovali, ale už loni třeba Fernando Alonso oznámil, že pokud kalendář F1 nabobtná na 25 víkendů, on skončí.
„Začal jsem, když bylo v sezoně 16 závodů. Teď rok co rok pokračujeme v rozšiřování a myslím, že už jsme na hraně. Když si k tomu přidáte testy, přípravu, závazky ke sponzorům, je toho dost. Kvalita mého soukromého života je důležitější, než jestli strávím v F1 o nějakou sezonu navíc.“
Lewis Hamilton, mistr světa, přidal: „S Fernandem souhlasím.“
Je však úsměvným paradoxem, že po těchto kritických slovech se Alonso sám rozhodl, že se v této sezoně kromě seriálu F1 zúčastní i čtyř závodů vytrvalostního mistrovství světa včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Dobývání nových míst
Ať už s Alonsem, či bez něj, F1 se bezesporu rozšiřovat bude - taková je filozofie nových majitelů. Ti chtějí jednak být vidět v tradičních destinacích s velkou fanouškovskou základnou (proto návrat Francie a Německa), zároveň touží dobýt další místa na ekonomicky klíčových trzích - v Asii a Severní a Jižní Americe.
I proto už má velmi reálný obrys městský závod v Miami - trať by měla měřit okolo čtyř kilometrů a z poloviny by vedla po pobřeží. I ve vietnamské Hanoji by se závod jel v ulicích metropole a měl by měřit přes pět kilometrů. V Buenos Aires je pak okruh, na kterém se F1 už v minulosti jezdila. Potřebuje však zrekonstruovat, na což město musí sehnat 100 milionů eur.
To je zatím kámen úrazu. Jenže majitelé F1 mluví ještě o dalším klání v Číně, přejí si návrat Indie...
Týmy sice proti navyšování - podobně jako jezdci - protestují. Mají obavu z navyšování zaměstnanců, ze zvýšení nákladů, jenže šéfové F1 jim zase nabízejí vyšší zisky. Navíc se mluví o zkrácení závodních víkendů.
Zdají se být zbytečné páteční tréninky, program tak má být zhuštěn do soboty a neděle, čímž by se rázem ušetřilo 25 dní. A zároveň i dění pro diváky - zvláště ty televizní - by bylo atraktivnější.