5. března 2018 8:00 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Závody v Miami či Hanoji? Formule 1 touží po dalším rozšiřování

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Lewis Hamilton v čele Velké ceny Velké Británie 2017. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Lewis Hamilton v čele Velké ceny Velké Británie 2017. | foto: ČTK/AP

Nová sezona odstartuje až za tři týdny, ale už teď se piloti formule 1 „děsí“ té, která přijde za rok. Ač se totiž vždy shodovali, že maximem je 20 závodů za rok, letos jich pojedou 21 a v sezoně 2019 dost možná 24. A jak se zdá, společnost Liberty Media chce v budoucnosti navýšit počet závodů na 25.

Už letos hlásí návrat ze „záhrobí“ Velké ceny Francie a Německa, oproti tomu ta v Malajsii končí. A jak tvrdí server Auto Motor und Sport, už příští rok mají v kalendáři přibýt i úchvatná klání v Miami, Hanoji a Buenos Aires.

Německý Bild sice zprávu korigoval, že jisté je zatím jen Miami, nicméně pokud se na dva další zmíněné závody nedostane za rok, pak v sezoně 2020 už ano. Přípravy jsou daleko.

Na aktuální informace sice jezdci ještě nereagovali, ale už loni třeba Fernando Alonso oznámil, že pokud kalendář F1 nabobtná na 25 víkendů, on skončí.

„Začal jsem, když bylo v sezoně 16 závodů. Teď rok co rok pokračujeme v rozšiřování a myslím, že už jsme na hraně. Když si k tomu přidáte testy, přípravu, závazky ke sponzorům, je toho dost. Kvalita mého soukromého života je důležitější, než jestli strávím v F1 o nějakou sezonu navíc.“

Lewis Hamilton, mistr světa, přidal: „S Fernandem souhlasím.“

Je však úsměvným paradoxem, že po těchto kritických slovech se Alonso sám rozhodl, že se v této sezoně kromě seriálu F1 zúčastní i čtyř závodů vytrvalostního mistrovství světa včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Dobývání nových míst

Ať už s Alonsem, či bez něj, F1 se bezesporu rozšiřovat bude - taková je filozofie nových majitelů. Ti chtějí jednak být vidět v tradičních destinacích s velkou fanouškovskou základnou (proto návrat Francie a Německa), zároveň touží dobýt další místa na ekonomicky klíčových trzích - v Asii a Severní a Jižní Americe.

I proto už má velmi reálný obrys městský závod v Miami - trať by měla měřit okolo čtyř kilometrů a z poloviny by vedla po pobřeží. I ve vietnamské Hanoji by se závod jel v ulicích metropole a měl by měřit přes pět kilometrů. V Buenos Aires je pak okruh, na kterém se F1 už v minulosti jezdila. Potřebuje však zrekonstruovat, na což město musí sehnat 100 milionů eur.

To je zatím kámen úrazu. Jenže majitelé F1 mluví ještě o dalším klání v Číně, přejí si návrat Indie...

Týmy sice proti navyšování - podobně jako jezdci - protestují. Mají obavu z navyšování zaměstnanců, ze zvýšení nákladů, jenže šéfové F1 jim zase nabízejí vyšší zisky. Navíc se mluví o zkrácení závodních víkendů.

Zdají se být zbytečné páteční tréninky, program tak má být zhuštěn do soboty a neděle, čímž by se rázem ušetřilo 25 dní. A zároveň i dění pro diváky - zvláště ty televizní - by bylo atraktivnější.

  • 0Diskuse




Najdete na Lidovky.cz