"Jel jsem a najednou ucítil kouř. Podíval jsem se do zrcátka a uviděl dým a plameny. V tu chvíli jsem si nemyslel, že to je tak dramatické. Zastavil jsem, cítil jsem silný žár do zad a okamžitě jsem vystoupil. Celé auto bylo ale během chvíle v plamenech," popsal serveru Lidovky.cz Knoll.
Vůz Jakuba KnollaPrototyp Renault Mégane Motor: V6, 3 498 ccm, 400 HP (při 7300 otáček/min.) |
"Měl jsem štěstí v tom smyslu, že jsem neměl problém s rychlým vystoupením. Kdyby šlo třeba o nehodu a já se nemohl dostat z auta, stoprocentně bych uhořel. Šlo zkrátka o to, abych neměl smůlu, nebo abych nezazmatkoval při opouštění vozidla. Nebezpečnější bylo však ještě to, abych se nenadýchal zplodin a neomdlel. Pak už by mě nikdo nezachránil," dodal závodník, jenž se v kariéře potkal například s jezdcem Danielem Ricciardem, který bude v příští sezoně F1 jezdit za Red Bull po boku Sebastiana Vettela.
Zbyla jen přední světla
Na příčinu požáru pět minut po startu se však už nejspíš nepřijde. "Pravděpodobně za to může unik oleje, ale přesné podrobnosti nevíme. Celé auto shořelo, takže se už nic nevyšetří," řekl Knoll, z jehož prototypu Méganu zbyla jen přední světla.
Závod v Barceloně byl v sezoně Eurocup Mégane Trophy posledním a na startu se objevil i legendární francouzský jezdec Jacques Laffite, který v roce 1981 až do poslední chvíle bojoval o titul ve formuli 1. Knoll se v konečném součtu umístil na 16. příčce v celém seriálu, do něhož zasáhlo celkem pětadvacet jezdců. Další ročník Eurocupu se pojede v roce 2016 ovšem už s jinými automobily. Tyto závody jsou především pro mladé jezdce, kteří chtějí v budoucnu uspět na poli vozů Grand Turismo.