Pětadvacetiletý Norris potvrdil po startu z pole position roli jednoho z hlavních favoritů a vybojoval páté vítězství v kariéře. Navázal na loňský triumf ze závěrečné Velké ceny Abú Zabí.
Velká cena Austrálie F1Reportáž ze závodu. |
Jeho týmový kolega Oscar Piastri, který se dlouho pohyboval na druhé příčce, doplatil ve 45. kole na smyk a skončil devátý. Hned za ním dojel při debutu ve Ferrari sedminásobný světový šampion Brit Lewis Hamilton.
„Byl to těžký závod, hlavně když jsem měl za sebou Maxe. V posledních dvou kolech jsem na to tlačil a bylo to trochu stresující. Je to ale úžasný způsob, jak začít novou sezonu,“ řekl v televizním rozhovoru Norris. „Udělali jsme pár velkých chyb, podmínky byly zrádné. Tentokrát jsme to zvládli dobře a jsem za to velmi šťastný,“ doplnil.
Čtvrtou příčkou překvapil Ital Andrea Kimi Antonelli z Mercedesu. Osmnáctiletý rodák z Boloni byl s Britem Oliverem Bearmanem jedním ze dvou nováčků, kteří úvodní závod dokončili. Isack Hadjar, Jack Doohan, Liam Lawson a Gabriel Bortoleto do cíle nedojeli.
Antonelli v původních výsledcích figuroval na pátém místě po inkasované pětisekundové penalizaci za nebezpečnou jízdu v boxech. Jeho tým ale uspěl s protestem a mladý Ital se dodatečně vrátil před rovněž nečekaně dobře jedoucího Thajce Alexandera Albona z Williamsu.
První závod sezony odstartoval na mokré trati se čtvrthodinovým zpožděním. Na vině byla Hadjarova nehoda v zaváděcím kole.
Norris udržel po startu vedení, Verstappen se posunul na druhou příčku před Piastriho. Po Doohanově nehodě vyjel na trať safety car. Za ním dostal smyk také Carlos Sainz z Williamsu.
Po restartu udržel Norris vedení před Verstappenem. Úřadující mistr světa ale začal ztrácet a o druhou příčku přišel. V 17. kole chyboval a dostal se před něj Piastri. Třiadvacetiletý rodák z Melbourne, který se mohl stát prvním domácím vítězem australské Grand Prix od roku 1985, se začal dotahovat také na vedoucího Norrise. Od týmu ale dostal pokyn, aby držel pozici.
Důležitý moment přišel ve 45. kole. V Melbourne začalo znovu pršet a oba mclareny vyjely na tvrdých gumách mimo trať. Norris se vrátil zpět a zastavil pro pneumatiky na přechodné podmínky. Piastri ale uvízl na mokrém trávníku a výrazně se propadl. Po nehodě Lawsona z Red Bullu vyjel na trať opět zpomalovací vůz.
„Je to zklamání. Kromě jednoho kola jsem odjel dobrý závod a je škoda, že jsem nezískal odpovídající výsledek. Neviním za to nikoho jiného než sebe. Byla to trochu smůla, že jsem se tam tak zasekl, ale dostal jsem se do toho zcela sám. Jsem zklamaný,“ uvedl Piastri pro Sky Sports.
Na pozdější zastávku v boxech doplatili piloti Ferrari, kteří klesli pořadím. „Zůstal jsem na trati, jak to šlo, a v jednu chvíli se i dostal do vedení. Chyběly nám ale pokyny ohledně přicházejícího deště, takže jsme ten správný moment propásli,“ řekl Hamitlon, který si i zvykal na nový vůz. „Bylo to složité a šlo to mnohem hůř, než jsem si myslel. Bylo dnes těžké vůz řídit a jsem vděčný, že jsem neskončil někde ve zdi,“ podotkl Hamilton.
V závěru se na vedoucího Norrise dotáhl Verstappen. Přestože se Nizozemec přiblížil na rozdíl jediné sekundy, Norris ho k většímu útoku nepustil. „Dostal jsem se blízko, ale i tak bylo těžké ho tady předjet. Poslední kola byla zábavná. Tlačili jsme na to a bojovali o vítězství. Jsem spokojený, že jsem to dovezl do cíle a získal pěknou porci bodů. Je to pro nás slušný výchozí bod,“ uvedl Verstappen.
Mistrovství světa F1 bude pokračovat příští týden Velkou cenou Číny.
Velká cena Austrálieúvodní závod MS vozů formule 1 v Melbourne 1. Norris (Brit./McLaren) 1:42:06,304, 2. Verstappen (Niz./Red Bull) -0,895, 3. Russell (Brit./Mercedes) -8,481, 4. Antonelli (It./Mercedes) -10,135, 5. Albon (Thaj./Williams) -12,773, 6. Stroll (Kan./Aston Martin) -17,413 Nejrychlejší kolo: Norris Průběžné pořadí MS (po 1 z 24 závodů): 1. Norris 25, 2. Verstappen 18, 3. Russell 15, 4. Antonelli 12, 5. Albon 10, 6. Stroll 8 Pohár konstruktérů: 1. McLaren 27, 2. Mercedes 27, 3. Red Bull 18, 4. Williams 10, 5. Aston Martin 8, 6. Sauber 6 |