"Může se zdát, že je to odvážný cíl, ale věříme, že se nám to v horizontu tří až pěti let podaří," uvedl při úterním představení projektu jeho autor Tomáš Vrátný, který bude řídičem jednoho z kamionů. "Myslím, že se nám podařilo spojit neslučitelné, na což jsme pyšní. Úmyslně jsme to nenazvali týmem, ale projektem, protože chceme například pracovat i na vývoji a stavbě kamionů, aut, čtyřkolek a motocyklů," řekl Vrátný.
Pod hlavičkou projektu budou startovat motorkáři Pabiška (Yamaha) s Veselým (Yamaha) a posádky kamionů, které budou řídit Vrátný (Tatra), Martin Kolomý (Tatra), Jaroslav Valtr (Liaz), Marek Spáčil (Liaz), Vlastimil Vildman (Liaz) a Nizozemec Marcel Schoo, který pojede s tatrou.
Spojily se tak týmy Bonver Dakar, Czech Dakar, KM racing a Dakar Holland. "Už teď jsme domluveni, že příští rok se k nám připojí jeden zahraniční a zkušený partner," řekl Vrátný. Všechny týmy ještě fungují i samostatně a vozy si připravují individuálně, v budoucnosti ale bude spolupráce ještě užší.
Velet bude Macík
Přímo v závodě budou již nyní dodržovat týmovou režii a spolupracovat. "Všem bude velet Martin Macík," uvedl Vrátný. Lídry týmu budou Kolomý a Valtr. "Jsme ale připraveni na to, že týmové role se mohou změnit podle toho, jak se bude Dakar vyvíjet," řekl Vrátný. Všechny posádky budou mít k dispozici sedm doprovodných kamionů, jeden osobní automobil a 55 lidí.
Jediným českým účastníkem Dakaru 2013, která se do projektu nezapojil, je Aleš Loprais. "Aleš byl první, kterému jsem spolupráci nabízel, už když jsme se vraceli z minulého Dakaru. On se rozhodl jít jinou strategií, individuální. My chceme jít týmovou cestou, což je složitější a náročnější. Víme, že výsledek se dostaví až za nějaký čas, ale věříme tomu," dodal Vrátný.