Obhájce titulu Vettel jako jediný vyhrál letos počtvrté a třetím vítězství za sebou po triumfech v Singapuru a v Japonsku potvrdil, že má v posledních týdnech nejlepší auto. V Koreji vyhrál stejně jako loni z druhého místa na startu a v čele MS má čtyři závody před koncem šampionátu před Alonsem náskok šesti bodů.
Vettel vybojoval 25. vítězství v kariéře a má velkou šanci získat třetí titul mistra světa za sebou. To se dosud v historii formule 1 podařilo pouze Juanu-Manuelu Fangiovi a Michaelu Schumacherovi. Do čela šampionátu se Vettel dostal poprvé od konce května, kdy o první místo přišel v Monaku.
Velká cene Koreje1. Vettel 1:36:28,651 (prům. rychlost 191,939 km/h) 2. Webber Průběžné pořadí (po 16 z 20 závodů): Pohár konstruktérů: |
V dalším průběhu šampionátu měl přitom na Alonsa manko dokonce až 44 bodů. Už na startu německý pilot ukázal, že to s útokem na vedení v šampionátu myslí vážně. Hned po zhasnutí červených světel se dostal před týmového kolegu Webbera, který vyhrál kvalifikaci. Na třetí místo před Brita Lewise Hamiltona z McLarenu se v první zatáčce posunul Alonso.
"Start byl velice důležitý. Povedl se mi, i když jsem jel z horší strany. A když jsem viděl, že Mark (Webber) má trochu problémy, tak jsem dostal možnost se tam prosmýknout a využil jsem toho. To byl rozhodující moment," uvedl po závodu Vettel. "Byl to perfektní start a velmi dobrý závod," dodal. "Protočila se mi kola," řekl k tomu Webber.
Vettelův největší soupeř Alonso, který o podstatnou část náskoku v čele MS přišel při minulém závodu v Japonsku, kde po kolizi po startu odstoupil, byl nakonec s korejským výkonem spokojený. "Je vidět, že jsme udělali změny správným směrem. Máme dobrá auta, jen ještě potřebujeme kousek, abychom se Red Bullu vyrovnali," uznal Španěl.
Chvíli po startu ukončil své účinkování v závodu bývalý britský šampion Jenson Button, jehož rychlý mclaren odstavil svým manévrem Japonec Kamui Kobajaši ze Sauberu a poškodil mu obě pravé pneumatiky. Odstoupil i Němec Nico Rosberg z Marcedesu, jehož vůz chvíli na trati překážel.
Jakmile se začalo opět pořádně závodit, začal Vettel soupeřům ujíždět. Nic na tom nezměnily ani první zastávky v boxech, po nichž se v 16. kole dostal Němec zpět na první místo. Horší přítlak vozu dělal problémy Hamiltonovi, před něhož se dostal Brazilec Felipe Massa a Brit se už v 27. okruhu podíval podruhé do boxu.
Smůlu si Hamilton vybral až do konce, neboť musel k mechanikům jako jediný i potřetí. Navíc se mu nedlouho před cílem zachytil za podvozek kus koberce z únikové zóny trati a někdejší mistr světa mohl být rád, že získal alespoň bod za desáté místo.
Na souboji mezi vedoucími Red Bully a vozy Ferrari na třetím a čtvrtém místě nezměnily nic ani druhé zastávky v boxech v 35. okruhu. Čtvrtý Massa jezdil o něco rychlejší časy než Alonso na třetím místě, ale týmová strategie v té chvíli hovořila jasně - svého kolegu nemohl atakovat.
Jediným Vettelovým soupeřem v korejské Velké ceně byly v závěru pouze jeho vlastní pneumatiky, jimž v posledních kolech končila životnost. Desetisekundový náskok před Webberem, ale hlavně 15 sekund k dobru na třetího Alonsa mu však dávalo jistotu, takže nemusel jet do cíle naplno.