Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Když se mluví zpříma, oči nezavírá, podporuje Čáslavská Schwarzenberga

Bývalá špičková gymnastka Věra Čáslavská vyzvala v otevřeném dopise všechny české sportovce, aby ve druhém kole prezidentské volby dali hlas Karlu Schwarzenbergovi. "Mohu se za něj zaručit," uvedla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O. Bivoj

17. 1. 2013 13:10
Karl

Rakusani nam vladli 400 let a ted si je chceme dobrovolne zvolit ve volbach.a co nasi obrozenci,kteri bojovali za cestinu a cesky narod?ti by sli asi blejt.Nerikam Zeman neni nic moc,ale aspon tam kde je se dostal svepomoci a ne ze zdedil tituly a majetky,protoze je to nejaky knize.

0 0
možnosti

J. Holič

17. 1. 2013 13:30
Re: Karl

Nebylo to svepomocí, ale Šloufopomocí. Mě osobně více záleží na tom, jestli je ten dotyčný lhář a podvodník (tak jako Zeman), než na tom, jestli je původem šlechtic. Asi máme každý jiné priority.

0 0
možnosti

17. 1. 2013 12:58
pan.

Karel Schwarzenberg a Václav Havel připravovali v 90. letech dohodu s Německem, která by sudetským Němcům umožnila návrat a vrácení majetku.

sudetáci spolupracovali s nacistama co já vím se s tím dnes chlubí a bez víčitek říkají diť nám dal hitler práci , je to asi 3měsíce co v televizi o tom bez strachu mluvili a řákali dneska už to můžeme říct, tak co s nima ať si zůstanou v němčoursku.

0 0
možnosti

17. 1. 2013 21:00
Re: pan.

Ježkovy voči, to je ale blbina :-)))

0 0
možnosti

J. Klimecký

16. 1. 2013 17:20
Reklama

Na mne podobné výzvy nefungují. Ani když údajná "osobnost" nějakého kandidáta chválí, ani když ho haní. Čím více by mě někdo chtěl ovlivňovat, tím více bych se tomu vzpíral. Čím větší hysterie, tím se více naježím odporem.  Názor vzniká přímým pozorováním posuzovaného. Někdo prostě vzbuzuje více sympatií, jiný více. A druhým hlediskem je politická příslušnost. Zda bude hájit mé zájmy, nebo půjde proti nim. A třetím kritériem je morální profil kandidáta, jeho chování v minulosti. Takže můj názor nejenže neovlivní žádné známé osobnosti, ale ani rodinní příslušníci, ani přátelé. Reklamu v TV vypínám, ze schránky házím do koše. Vnucování je otravné. Ať si každý volí dle svého svědomí.

0 0
možnosti

M. Komárek

16. 1. 2013 21:21
Re: Reklama

reklama je informace. Lidé, kteří tvrdí, jak je reklama neovlivňuje, bývají naopak ti nejsenzitivnější ....

0 0
možnosti

V. Ujfaluši

16. 1. 2013 17:10
HzPD

Osobnost KS reprezentuje všechny protidemokratické a asociální reformy současné vlády, včetně církevních restitucí, důchodové reformy, zvýšení DPH ve prospěch nejbohatší části naší společnosti na úkor většiny občanů.

0 0
možnosti

J. Holič

17. 1. 2013 9:29
Re: HzPD

Co je na těch reformách protidemokratického? Očekáváte snad, když celá Evropa se snaží osakat svoje rozpočty, že se to nedotkne žádné sociálně slabé skupiny? Proč by mělo být asociální, že se někdo snaží, aby dnešní mladí lidé měli v důchodu z čeho žít? Co je asociálního na tom, že stát přestane platit církvím provoz a vrátí jim ukradený majetek? Víte jak je velký podíl církví na charitativní činnosti v ČR? Se zvýšením DPH sice také nesouhlasím, na druhou stranu je to ze všech daní ta nejméně ovlivněná krizí, takže pokud chce stát sehnat peníze (třeba i na vyplácení důchodů), vyjde to občana levněji, než si na to půjčit... Vždyť jsou to jen samé fráze populistických kecálků. Samozřejmě že nejsou všechny kroky vlády správné (ani tomu nemůže být jinak). Samozřejmě, že se uprostřed mezinárodní krize nemáme nijak skvěle. Samozřejmě, že ty škrty někoho zabolí. Já jsem radši, když to bolí teď, tak jak to bolí, než když to bude bolet za 50 let desetkrát víc.

0 0
možnosti

D. Stirský

16. 1. 2013 16:21
Po roce 1648 k žádné genocidě

Čechů nedocházelo. Co byl průšvih, to bylo vydání Obnoveného zřízení zemského Ferdinandem II. To ovšem nemělo nic spolrčného s Čechy. Nekatolíci buď museli přestoupit na katolickou víru a nebo odejít zezemě. A tak odešla velká část šlechty a měšťanstva - redaktoři Lidovek pro tuto skupinu lidí používaji módní a nepěkný výraz elita. Jen nemnohý ví, že třeba mnozí páni patres od jezuitů byli velcí vlastenci a barokní čeština je skvostem (Briedel, Koniáš, Balbín). Němčit se začalo až v tereziánské a hlavně josefínské době. Důvod byl pragmatický: jeden stát potřeboval jeden úřední jazyk. A čeština již nebyla na výši a hlavně: Josefovi II. se zdála těžká. Schwarzenbergové zdědili majetek po Eggerbercích a ti zase po Rožmbercích - pro mne je to český rod.

0 0
možnosti

17. 1. 2013 20:37
Re: Po roce 1648 k žádné genocidě

To souhlasím, ale osudy Kryštofa Haranta nebo Jana Jesenského určitě znáte, to byli podle mě lidi, kteří taky za něco stáli. 30.letá válka byla pohromou pro českou nekatolickou šlechtu.

0 0
možnosti

16. 1. 2013 16:03
Sem tam..

zavírá oči posluchač - viz dnes Radiožurnál....

0 0
možnosti

16. 1. 2013 15:35
Co vy na to ?

Mám otázky: 1) proč by měl český prezident umět hymnu země, které chce být prezident? 2) proč by nemohl mít za manželku Rakušanku, jejíž otec byl nacista

3) proč by to měl být Čech, a nemohl by to být Rakušan, Němec, Švýcar, vždyť by se v cizině cítil jako doma, a mluvil by tam bez akcentu; to by určitě zahraničí uvítalo !!!

4) a proč by mu měli Češi rozumět ?

0 0
možnosti

17. 1. 2013 19:55
Re: Co vy na to ?

Ti co mají mozek mu rozumí, ty ostatní si to můžou nechat přeložit. A ty pro něj stejně nevolili, tak co. Velký lodivod mluví čistě ( jen s kiki přízvukem) ale takový vozovny že mě je milejší Velký Kárl . A pro ignoranty jako jste vy - KS hymnu uměl, jen zpívat neumí. A to opravdu ale opravdu není podmínka prezidentství. Já bych např. preferoval inteligentní spoluobčany a hle - takových nýmandů tu je...

0 0
možnosti

16. 1. 2013 14:45
Víte, že

otec manželky tzv. Karla, jistý Johannes H., byl aktivní nacista ? To by bylo vítězství, panečku, to by se Heydrich radoval...

0 0
možnosti

M. Komárek

16. 1. 2013 14:57
Re: Víte, že

strýc vaší nevlastní babičky byl id*ot. Mám z toho vyvodit, že jste rovněž?

0 0
možnosti

16. 1. 2013 14:44
Je dobře,

že se na diskuzní portál lidovek dostávají také lidé politického středu a levice.

Demokracie je diskuze, říkal Masaryk.

Trochu méně osobního napadání, a je to celkem fajn...

Je zajímavé, že pravičáci, považující sami sebe za demokraty, volají po cenzuře...jak typické...

0 0
možnosti

M. Komárek

16. 1. 2013 15:02
demagogu

dodržování pravidel není cenzura. Zkuste to říct policistovi, až vás nachytá opilého za volantem. Pravidla registrace zněla jasně. Pokud ale redakce rozhodla, že tu mohou být lidé anonymně (aniž by to změnila v pravidlech), logicky sklízí co zasela ...

Paradoxů je tu několik - 9 z 10 anonymů tu bojují za levici, přičemž neustále zdůrazňují, jak právě pravice je nepoctivá a nedodržuje zákony.

0 0
možnosti

D. Stirský

16. 1. 2013 14:43
A ještě: za starých časů nezáleželo na

tom, kdo jakou řečí mluví. Ten, kdo zde měl "právo pobytu", byl Bohemus, tedy Čech, i když česky moc neuměl. Z tohoto pohledu jsou Schwarzenbergové český rod, byť šlechta byla, alespoň ta vysoká, kosmopolitní.

0 0
možnosti

K. Seidl 127

16. 1. 2013 15:06
Re: A ještě: za starých časů nezáleželo na

Ale on sám / Karel / tvrdí že přitáhli do Čech po Bílé Hoře místo naší vyhnané šlechty. A co se zde dělo po roce 1648 to byla genocida Čechů.

0 0
možnosti