Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Základním jeho rysem je ohromná primitivnost, řekl o něm TGM. Poznáte kandidáty na titul Největší Slovák?

Na Slovensku probíhá v současnosti soutěžní hlasování o Největším Slovákovi. Mezi TOP 10 kandidátů se dostala řada kontroverzních osobností. Někteří se během svého života ocitli před soudem, jiní byli kariérními politiky KSČ, z myšlenek dalšího dnes vychází slovenští fašisté. Dokážete poznat, o koho se jedná?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

11. 2. 2019 9:26

... nemôžem potvrdiť alebo vyvrátiť tvrdenie T.G.M . Ak bol kňaz, asi primitívny nebol. Viem ale z určitosťou povedať, že na rozdiel od T.G.M. mal národ Hlinku rád.

0 0
možnosti

M. Arnold

12. 2. 2019 22:16

Hlinka byl - jak by se dnes řeklo - kontroverzní, ale na Slovensku byl nesporně populární. Myslím, že Masaryk byl spontánně populární mezi Čechy - nebyl to jen produkt kultu osobnosti. Pro svou popularitu mezi Slováky však nic neudělal. Obávám se, že postoj k Slovákům není dobrou vizitkou pro Masaryka. Jeho známý výrok, že "nic jako slovenský národ neexistuje", pochází z roku 1921, ale zdá se, že on tuto iluzi nepřehodnotil ani mnohem později, řekněme ve 30. letech, kdy čechoslovakismus na Slovensku narážel na jasný odpor. Na to, že Masaryk kdysi založil Realistickou stranu, byl jeho postoj k Slovákům absolutně nerealistický.

0 0
možnosti

4. 2. 2019 17:04

To je sestava. Jeste jim tam chybi Bures..

0 0
možnosti

28. 1. 2019 9:21

šaňo mach (y)

0 0
možnosti

K. Pokorný

24. 1. 2019 17:45

No, adorace TGM u nás je téměř podobná adoraci Havla.

0 0
možnosti

24. 1. 2019 17:25

Jsem pro Husáka, Gabčík se nikdy o tolik peněz pro Slováky nepostaral.

0 0
možnosti

10. 1. 2019 16:54

Bez Štúra by nebyla Slovenština, potažmo Slováci jako svébytný národ. To byl bez diskuse opravdu velikán.

0 0
možnosti

24. 1. 2019 17:36

Nemáte pravdu, v době vzniku ČR 1918 se slovensky hovořilo již jen v několika zapadlých údolích a učilo v asi 150ti školách, jinak bylo Slovenskoˇ= Severokarpatská země, pomaďarštěná. Dokonce Bratislava = Posony, byla maďarská a německá, Slováků jak když šafránu, jestli máte možnost sehnat Peroutkovo Budování státu, tak tam si o tom pěkně počtete. Když odešli Maďaři, neměk kdo stát řídit, proto byly nasazeny hromady Čechů, aby Slovensko vůbec hospodářsky fungovalo. Politiků, jó politiků, těch měli na rozdávání. Dokonce Hlinka někdy v r. 1921 prohlásil, že se Češi mohou vrátit domů, protože na to, na co potřebuje Čech školy, dosáhne snadno za půl roku Slovák pomocí přirozené inteligence. Howg.

0 0
možnosti

C. Sangrail

9. 1. 2019 16:10

Nechápu, že v tom výběru není Ladislav Mňačko... Husák a Hlinka tam jsou a Mňačko se nedostal do TOP 10?

0 0
možnosti

C. Sangrail

9. 1. 2019 16:11

Pro Tisa mimochodem nějací národovci hlasovali, ale byl zaplaťpámbu vyřazen.

0 0
možnosti

9. 1. 2019 15:13

Milí slovenští "bratři" .. už ta Vaše kandidátka o něčem vypovídá ! A to, jak si někteří z Vás v komentářích nepochopitelně vykládají ten nadpis / titulek, to je dokonce k smíchu ;-) ... anebo že by se skutečná povaha Masarykových vrstevníků ze Slovenska byla záměrně přehlížena / skrývána, stejně jako to, že během pompézních oslav r. 2018, kdy se mimojiné připomínaly události a vysílaly filmy o letech 1938-1939, se ani slovem nezmiňovalo to, co se v té době dělo u našich slovenských "bratří" a proč jsme museli hlídat ještě hranice mezi Moravou a Slovenskem ?!

Ještě, že jsme o Vás, "bratři", v r. 1993 přišli ;-)

0 0
možnosti

9. 1. 2019 15:47

"Bratře", nerozumie ti ani pes... To nie je ani "k smíchu"... Aké hranice ste "hlídali"? Ale správna poznámka - Česi prišli o Slovákov v roku 1993... Slováci neprišli o nič... Tak to Česi chápali od roku 1918. Nuž, prišli o kolóniu, keď už nechceli to Togo...

0 0
možnosti

9. 1. 2019 2:31

Cyril a Metodej? To byli Rekove,ne? Konec komcu, tehda ani zadni Slovaci a ani Cesi jeste nebyli, narody se utvarely staleti, byly jen slovanske kmeny, ktere se mezi ssebou rezaly o nadvladu.

0 0
možnosti

J. Škodák

9. 1. 2019 10:23

C a M pocházeli z území, kde byly také Slované a proto byli povolaní, aby vytvořili pro Moravany ve Velkomoravské říši písmo za účelem překladu liturgických knih a evangelií pro církevní účely se souhlasem papeže v Římě, aby Moravané tomu rozuměli. S tím, kterak se Slované řezali mezi sebou máte pravdu a této řevnivosti využili Maďaři, kteří Velkomoravskou říši zničili. Oni už totiž C a M Byli zneužití pro mocenský vliv mezi západem s centrem v Římě a mezi východem s centrem cezaropapismu v Cařihradě. Kdyby se totiž nadvláda východu prosadila, tak bychom zde měli pravoslaví a psali azbukou.

0 0
možnosti

9. 1. 2019 2:00

Husak je perla...

Nejsem si jisty, ale v Ceske republice se Milous Jakes urcite nedostal do Top ten....

Nechtelo by to, mili slovensti bratri, pridat k Husakovi i Biľaka?! Aby Gustovi nebylo smutno....

0 0
možnosti

Š. Apolen

11. 1. 2019 0:45

U Biľaka si asi řekli : " Sranda je sranda, ale Biľak, to už je trochu moc".

0 0
možnosti