Nová kavárna stojí v historické budově v jižní části Bombaje. "Je to možná nejelegantnější, nejkrásnější a nejdynamičtější prodejna, kterou jsme ve své historii otevřeli," uvedl generální ředitel společnosti Howard Schultz.
Otevření kavárny předcházelo více než šestileté zkoumání indického trhu.
Kavárny jsou v Indii stále relativně novým trendem. Starbucks hodlá tento týden v Bombaji v rámci společného podniku s indickou firmou Tata Global Beverages otevřít další dvě kavárny. Začátkem příštího roku pak chystá otevření kavárny v Dillí.
Čína a Japonsko
Poradenská firma Technopak Advisors předpokládá, že celkový počet kaváren v Indii během pěti let stoupne na 2900 ze současných 1950. Tržby indického kavárenského sektoru se podle ní do roku 2017 vyšplhají na 410 milionů dolarů (7,8 miliardy Kč) z nynějších 230 milionů dolarů.
Starbucks působí také v dalších asijských zemích. V Číně má přes 700 poboček a v Japonsku zhruba tisícovku poboček. Asie je nyní hlavním motorem růstu společnosti.
Řetězec Starbucks pronikl na počátku roku 2008 také do ČR a svou první tuzemskou kavárnu otevřel na pražském Malostranském náměstí. Česko se tak stalo první zemí střední Evropy, kam se řetězec rozhodl vstoupit.