Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Stát není schopen správně reagovat na změny ve společnosti, bilancují kontroloři

Stát není schopen správně reagovat na dynamické změny ve společnosti, ať už jde o digitalizaci, zjednodušení daňových povinností, úspory energií, sociální bydlení či dopravu. Uvedl to v pondělí Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve výroční zprávě za loňský rok, ve které hodnotí fungování České republiky. Na malé výkonnosti celé státní správy se podle kontrolorů podepisuje stávající struktura a procesy. I když stát investuje výrazné prostředky, nedostává za ně to, co čeká, uvedl NKÚ. Reakce úřadu vlády se zjišťuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 4. 2019 16:21

Statni sprava a "nadobecni" samosprava je odkladistem neschopnych.

0 0
možnosti

P. Hrušovský

1. 4. 2019 16:05

Stát není schopen reagovat ani na to, jak administrátoři sociálních sítí zneužívají své postavení a bezprecedentně porušují čl. 17 Listiny práv a svobod, která je nedílnou součástí Ústavy. Dnes jsem právníkovi poslal e-mail tohoto znění : "Dobrý den, obracím se na Vás se stížností na administrátory Facebooku (dále jen FB) , a zároveň s dotazem na možnost podat trestní oznámení na FB s možností odškodnění pro nemajetkovou duševní újmu a poškození mých občanských práv z důvodu porušení, a to již v minulosti opětovného, čl. 17 Listiny práv a svobod, která je nedílnou součástí Ústavy. Dnes jsem v FB sekci občanská nespokojenost s vládou a EU napsal příspěvek níže uvedeného znění, načež mi byl opět, jako již v minulosti za jiné příspěvky, které nijak neporušovaly zásady komunity, což mohu i doložit, opět zablokována na 30 dní možnost vkládat příspěvky.

0 0
možnosti

P. Hrušovský

1. 4. 2019 16:05

Zde dnešní inkriminovaný příspěvek : "Já se jen bojím, aby zde v Evropě nenastalo něco jako byla občanská válka v USA. Tam se po založení USA vzbouřil jižanský otrokářský jih proti průmyslovému severu a hlavně proti tomu, zda má být zrušeno otroctví. A zas to vodnesli vobyč lidi...Po skončení téhle nesmyslné války Lincoln otroctví zrušil, načež za 5 dní po kapitulaci jižanské Konfederace byl zavražděn jižanem Johnem Wilkes Boothem...No a následně se obyč lidi silně naštvali a založili Ku-Klux-Klan, páč po zrušení otroctví se do severních států v naději na lepší život přemístili jak bývalí jižní otroci, tak ale i jejich bývalí otrokáři, kteří jak napadali lidi tmavé pleti léta tam bydlící, tak i své bývalé otroky. No a nastal bord*l....

0 0
možnosti

1. 4. 2019 14:56

Zajímavé, ten Kala se objeví vždy u plného krmelce.

0 0
možnosti

K. Čtvrtý

1. 4. 2019 13:37

Asi takhle, klidne si mektejte, co chcete, ale my, poslanci, si stejne platy kazdorocne zvedneme a ke konci roku si rozdame i odmeny. My totiz do jednoho makame.

0 0
možnosti

1. 4. 2019 14:53

a čtvrtý, pochopil jste o čem ten článek je? že se vůbec ptám...

0 0
možnosti

1. 4. 2019 12:19

NKÚ nám čučkaří?

0 0
možnosti

1. 4. 2019 11:15

Nikoliv stát, ale politické strany obecně nejsou schopny reagovat na dynamické změny ve společnosti. Také proto jsou občany upřednostňována občanská hnutí, u nichž je předpoklad, že na ty změny reagovat budou. Chybí k tomu jen jediné. Jednobarevná vláda, nejlépe většinová.Politické strany (nejen u nás) totiž od doby jejich vzniku a fungování, lépe řečeno nefungování v řízení státu, jednoznačně prokázaly, že tento řídit nejsou naprosto schopny. Jsou přespříliš zahleděny samy do sebe a do volné soutěže v boji o moc mezi sebou a v konečném důsledku nad občany zemí. A to je ten jediný, ovšem zcela zásadní důvod nefunkčnosti politických stran a potažmo i státu.

0 0
možnosti

J. Novák 835

1. 4. 2019 13:22

Uvědomujete si, co kritizujete? ANO je u vlády už šestým rokem a zatím je to spíš horší. A jednobarevné vlády už tu byly, tam se doufám vracet nebudeme

0 0
možnosti

1. 4. 2019 11:15

Nikdo nemůže čekat, že estébákostán bude prosperovat. To je zhola nemožné. Nikdy v dějinách lidstva zločinci nedokázali hospodařit ve prospěch všech, mít nějaké sociální cítění. To asociálové nemají. Myslí jen a jen na sebe, svůj prospěch, své zlodějiny.

0 0
možnosti

1. 4. 2019 11:03

ale burešbude líp to jinak vede dobře...hloupým koblihám, jako je götz to bureš vysvětlí a ten tupes ukápne marmeládu a bude spokojen.

0 0
možnosti

1. 4. 2019 11:14

ale zase tak ty koblihy nehltej osliku, nebo z tebe nebude oslik, ale opravdu velkej osel. A nebo vis ty co? Ono je to vlatsne jednom, vzdyt ty uz vetsi osel byt nemuzes. Mas pravdu osle harasime, pokracuj v koblihach, jde ti to skvele. A pridej k tomu i ty parkove separaty, treba ti tu marmeladu v hlave z koblih narediv idealni kombinaci, idealni pro osla harasima.

0 0
možnosti

K. Novák 181

1. 4. 2019 10:51

ANO,bude líp! :-)) !!

0 0
možnosti

J. Novák 835

1. 4. 2019 13:21

Líp už bylo

0 0
možnosti

1. 4. 2019 10:46

Ano, problémů je celá řada, ale jejich řešení potřebuje vytvářet celkové podmínky pro rozvoj. U kořene je již to ideologické sektářství a uzavřenost politických stran, byrokratické návyky i represívní manýry. Potřebujeme vytvářet novou vzdělanost a společenskovědní výzkum fungování systémů a jejich strategií, vytvářet prostor pro osobnosti. Scházi i centrální pracoviště, které by se fundamentálně řešení problémů vývoje v zemi věnovalo. M.j. považují za nezbytné obnovit na nových základech Prognostický ústav AV.

0 0
možnosti

1. 4. 2019 11:22

Nikoliv centrální pracoviště, ale centrální institut, pomocí něhož by občané mohli prosazovat svou většinovou, demokratickou vůli. Kvalitní zákon o obecném referendu, nezprzněný všelijakými omezeními, které navrhují opět kdo? Politické strany. Referendu, jehož výsledky musí být obecně závazné a jímž se musí všichni řídit. Jedině a pouze potom může stát začít efektivně fungovat, vytvářejíc přitom systém, který již více než 200 let efektivně funguje ve Švýcarsku.

0 0
možnosti