Diskuze
ŠULEK: Je předčasné soudit, že nové Boeingy nejsou bezpečné
Děkujeme za pochopení.
Zaměstnanci FAA:
"Nebezpečí selhání systému bylo jen jeden stupeň pod hranicí, která je označována za katastrofální, takže může vést k nehodě s větším počtem obětí. Ale ani úroveň nebezpečná, kterou byl ohodnocen, by však neměla umožnit, aby systém reagoval na údaje jenom z jednoho ze dvou senzorů měřících úhel náběhu, a tedy sklon nosu, i když má Boeing 737 MAX senzory dva. Přesto se tak stalo."
Expert Sulek, by mne zajímalo, když Boing sotva vyrobil 400 letadel, tak kde se uzemnilo 1000...
Díky za příspěvek pane Šulek, důvod havárií odhalí samozřejmě jen důkladné prošetření. Když se to ovšem vezme úplně z druhého konce, takový začátek "nového" typu je v posledních 30 letech naprosto bezprecedentní.
Více než zajímavý komentář, který ve mě budí cosi jako deja vu, se týká iDnes a zprávy ohledně hodinového školení - 56 minutové školení online. V oboru a v oblasti, kde se každý krok, každá reakce nacvičuje týdny nebo dokonce měsíce!?
Ale z vlastní zkušenosti (nikoliv v leteckém průmyslu) vím, odkud vítr vane - od vysokého manažera, jehož hlavním úkolem a úkonem je sledovat náklady v excelovských tabulkách. Jinými slovy - ono je zcela zjevně levnější poslat link na video-školení, hodit to alibisticky na triko všem ostatním jednoduchou a primitivní emailovou masovou komunikací a odškrtnout si další položku - ony tyto náklad v tom excelu vypadají dostatečně malé a nízké. A ejhle - ono u pilotů to je trošku jinak... Jaké to překvapení...
Není to překvapení. Alespoň pro letectvím trošku dotčeného člověka byť amatéra. Hádám, že se někde k veslu dostal manažerský excelovský amatér, který nemá šajnu o tom, co obor, v němž manažerem je, obnáší.
Smutné, ale opět - jak typické
No pravnici Boeningu jeste nerekli nic a asi k tomu maji dobry duvod neb to asi nejsou blbci.
To co autor pise zatim rozhodne Boening nepotvrdil. Boening zatim neprohlasil ze zakazat let jeho letadel je blbost.
Kdysi dávno začaly havárie prvních proudových letadel Comet a také to bylo závadou o které se do té doby ani teoreticky nedalo vědět.Zde to může být třeba přílišnou automatizací a spoléháním na počítače.Kde zůstaly slavné značky letadel TU,JAK,IL?Posledními byly stále více padající TU 154.
Otázkou ovšem je, kolik by těch letadélek ještě mělo spadnout, aby se mohlo veřejně říci, že nejsou bezpečná.
Posunuté těžiště , nestabilita...asi jsem blbej , ale mě z toho vychází konstrukční vada...