Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ŠULEK: Je předčasné soudit, že nové Boeingy nejsou bezpečné

Celá tahle patálie začala už v roce 2011. Airbus tou dobou oznámil svůj plán na přemotorování svého nejprodávanějšího letadla, modelu A320 a přímého (jediného) konkurenta Boeingu 737. A protože většinu ekonomiky dnešních letadel dělá právě motor, byl míč na Seattlovské straně hřiště.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

19. 3. 2019 1:15

Zaměstnanci FAA:

"Nebezpečí selhání systému bylo jen jeden stupeň pod hranicí, která je označována za katastrofální, takže může vést k nehodě s větším počtem obětí. Ale ani úroveň nebezpečná, kterou byl ohodnocen, by však neměla umožnit, aby systém reagoval na údaje jenom z jednoho ze dvou senzorů měřících úhel náběhu, a tedy sklon nosu, i když má Boeing 737 MAX senzory dva. Přesto se tak stalo."

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/500099-system-rizeni-v-boeingu-737-max-byl-nebezpecny-schvalovani-typu-uspechali.html

0 0
možnosti

18. 3. 2019 8:55

Expert Sulek, by mne zajímalo, když Boing sotva vyrobil 400 letadel, tak kde se uzemnilo 1000...

0 0
možnosti

17. 3. 2019 23:40

Díky za příspěvek pane Šulek, důvod havárií odhalí samozřejmě jen důkladné prošetření. Když se to ovšem vezme úplně z druhého konce, takový začátek "nového" typu je v posledních 30 letech naprosto bezprecedentní.

0 0
možnosti

16. 3. 2019 23:54

Více než zajímavý komentář, který ve mě budí cosi jako deja vu, se týká iDnes a zprávy ohledně hodinového školení - 56 minutové školení online. V oboru a v oblasti, kde se každý krok, každá reakce nacvičuje týdny nebo dokonce měsíce!?

Ale z vlastní zkušenosti (nikoliv v leteckém průmyslu) vím, odkud vítr vane - od vysokého manažera, jehož hlavním úkolem a úkonem je sledovat náklady v excelovských tabulkách. Jinými slovy - ono je zcela zjevně levnější poslat link na video-školení, hodit to alibisticky na triko všem ostatním jednoduchou a primitivní emailovou masovou komunikací a odškrtnout si další položku - ony tyto náklad v tom excelu vypadají dostatečně malé a nízké. A ejhle - ono u pilotů to je trošku jinak... Jaké to překvapení...

Není to překvapení. Alespoň pro letectvím trošku dotčeného člověka byť amatéra. Hádám, že se někde k veslu dostal manažerský excelovský amatér, který nemá šajnu o tom, co obor, v němž manažerem je, obnáší.

Smutné, ale opět - jak typické

0 0
možnosti

16. 3. 2019 14:07

No pravnici Boeningu jeste nerekli nic a asi k tomu maji dobry duvod neb to asi nejsou blbci.

To co autor pise zatim rozhodne Boening nepotvrdil. Boening zatim neprohlasil ze zakazat let jeho letadel je blbost.

0 0
možnosti

16. 3. 2019 19:07

Proč by to Boeing prohlašoval, když je nakonec sám "uzemnil"?

0 0
možnosti

16. 3. 2019 10:07

Kdysi dávno začaly havárie prvních proudových letadel Comet a také to bylo závadou o které se do té doby ani teoreticky nedalo vědět.Zde to může být třeba přílišnou automatizací a spoléháním na počítače.Kde zůstaly slavné značky letadel TU,JAK,IL?Posledními byly stále více padající TU 154.

0 0
možnosti

16. 3. 2019 5:34

Otázkou ovšem je, kolik by těch letadélek ještě mělo spadnout, aby se mohlo veřejně říci, že nejsou bezpečná.

0 0
možnosti

16. 3. 2019 0:02

Posunuté těžiště , nestabilita...asi jsem blbej , ale mě z toho vychází konstrukční vada...

0 0
možnosti

16. 3. 2019 5:33

Jo, také mi přijde, že američtí soudruzi udělali někde chybu...

0 0
možnosti

15. 3. 2019 23:22

Tak tak.

0 0
možnosti