Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

AR-15, zbraň masových vrahů: 204 mrtvých a 610 zraněných za pět let. ‚S ní nelovíte, jen zabíjíte lidi‘

Když před rokem oslavil Nikolas Cruz osmnácté narozeniny, nemohl je zapít s přáteli v baru u piva. Na Floridě, stejně jako v jiných amerických státech, se smí pít alkohol až od 21 let. Mohl si však po prověření trestního rejstříku a psychického stavu koupit legálně poloautomatickou útočnou pušku. Cruz to udělal a ve středu s ní zavraždil 17 lidí a 14 vážně zranil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Lepka

19. 2. 2018 9:09

Gibiš, většina, a to valná většina, teroristů používá AK 47. Tak co taky nějaký odsuzující článeček o výrobku kdysi proslulého CCCP?

0 0
možnosti

18. 2. 2018 9:41

Klasický manipulativní článek. Proč tam nejsou vyjádření držitelů zbraní? A co auta - to není zbraň masových vrahů?

0 0
možnosti

J. Svoboda 169

16. 2. 2018 16:25

Zbraň tam má prakticky každý a nenašel se jediný "Donát", který by ji proti tomu magorovi použil. Že ono to nakonec není tak jasné, Donáte?

Pěkný den.

0 0
možnosti

16. 2. 2018 10:00

Lidstvu se musí umožnit, aby se samo vyhladilo, jinak by FEDERACE neuznala právo na užívání této planety Země někým jiným ... :- ̈)

0 0
možnosti

16. 2. 2018 9:42

Moji milí zastánci útočných pušek - jistě, AR-15 je jen věc, stejně jako kladivo, baseballová pálka nebo nůž. Na rozdíl od nich ovšem je to věc primárně určená k zabíjení, a to ve velkém. Zajisté budete souhlasit, že umlátit třicet lidí kladivem je poněkud těžší, než je rozstřílet útočnou puškou. Nemám nic proti loveckým, sportovním nebo osobním obranným zbraním, ale fakt nemyslím, že normální člověk potřebuje mít doma kalašnikova nebo tuhle věc.

0 0
možnosti

T. Kutálek

16. 2. 2018 10:14

Vždyť to mají v ústavě. Druhý dodatek hovoří o právu na držení zbraní, aby mohli vzdorovat totalizujícím snahám státní moci a to se určitě nedělá pětirannými revolvery lady Smith...

0 0
možnosti

J. Smola

16. 2. 2018 8:55

Pane Gibiši v USA bylo za posledních 5 let zavražděno cca 90 000 lidí, zejména noži a kladivy. Ta AR 15, kterou tak nenávidíte, se na tomto počtu zabražděných podílela zhruba 2 PROMILEMI (!) To se opravdu nestydíte za takovou hysterickou "novinařinu" ?

0 0
možnosti

T. Kutálek

16. 2. 2018 8:38

No já vám nevím, když se podívám do nějaké pětileté statistiky - našel jsem třeba 5leté shrnutí od FBI za r. 2009-2013 - vraždy dle použitých zbraní a tam mi vychází: Pušky (bez omezení na AR-15 nebo alespoň samonabíjecí kulovnice jako celek) - 1633 / nože, sekáčky, mačety - 8378 / kladiva, tyče, pálky - 2624 / vraždy beze zbraní (pěsti, ukopání, uškrcení) - 3731. Tak si teda nemůžu pomoct, ale ten článek mi přijde jako nějaká poplašná zpráva a "fake news", když je v USA dvakrát větší pravděpodobnost, že vás někdo zabije pěstí, než puškou, proč démonizovat pušku? To je jak strašit terorismem od zbídačených uprchlíků, upřimně řečeno chápu, že doba je taková a strašení vydělává, ale že k tomuhle bulvárnímu primitivizmu a zkratkovitosti sklouznou i lidovky, to jsem poněkud překvapen.

0 0
možnosti

P. Dvořák 553

16. 2. 2018 9:31

Asi proto, že jenom ta puška je z uvedených příkladů v podstatě jedno účelová věc - na zabíjení (puška je zbraň). Ostatní vámi popsané "zbraně" slouží i k mnoha dalším účelům. Druhá věc, která je kritizovaná je skutečnoast, že puška je schopná pozavíjet velké množství lidí na poměrně větší vzdálenosti a v mnohem kratší době než vámi zmíněné "zbraně". Takže ono i to vaše zlehčování je trochu primitivizmem, navíc útočná puška jako zbraň na obranu, jdete někam, už v názvu máte popsané k čemu je určená.

0 0
možnosti

16. 2. 2018 8:19

Zvláštní logika. Zbraně měli v USA už od jejich založení, dokonce i před tím. Ani AR15 není nějaký nejnovější model, který by tu před dvěma desetiletími ještě nebyl. Zbraním samotným bych tedy ono střílení nepřičítal. Co tady ale dřív nebylo je "liberální, bezstressová výchova", zdůrazňování skupinových identit čím dál absurdnějších "minorit", agresivní vynucování "tolerance", zavádění "chráněných prostorů" na školách, kde by levičácká paka byla chráněna před jinými názory a přičemž ostatní takovou možnost nemají - před levičáckými úderkami a maskovanými grázly z "Antify" se do bezpečného útulku ukrýt nelze...

0 0
možnosti

P. Dvořák 553

16. 2. 2018 9:45

I dříve bylo dost "masových" útoků, souhlasím že ted je četnost větší, ale kromě vámi zmíněného (je fakt, že psychiatrická péče v USA a práce s takto postiženými je v USA nic moc), je potřeba brát v potaz i fakt, že dostupnost poloautomatických zbraní vojenské kvality je v současnosti mnohem větší (už jen skutečností, že si je může dovolit mnohem více lidí). Ale zaujal mě jeden názor, že AR-15 a její varianty, jsou tak často používány kromě jiného i z důvodu "copycat" efektu, kdy budoucí masový vrah vidí své předchůdce a jejich "úspěch" a sáhne tak po této zbrani. I tak ale lehkost s jakou si lze takovou zbraň pořídit a upravit je až moc "liberální" a volná.

0 0
možnosti

16. 2. 2018 7:02

Kult střílení je v západokulturní Americe tak oblíbený a médii podporovaný, že běžné fráze a žerty o “vystřílení” lidí nebere nikdo vážně. Všichni se jen těší, až Tarantino a jeho napodobovatelé natočí nový cool krvák, kde se vedle střílení vklidu diskutuje o hamburgru půllibráku.

0 0
možnosti

M. Zhoubný

16. 2. 2018 5:57

Nejen pro pana Gibiše.. Sa-58 možná "vypadá jako" kalašnikov, ale je to konstrukčně jiná zbraň. Zato AR-15 prostě JE civilní variantou toho, co známe jako M-16.

Ta flinta není žádný démon, jen se fláká velkosériově, stejně jako verze kalachů. Ten se pro velkou poptávku montuje i v USA.

Jinak souhlasím se Sulcem, je to hra na city. Kdyby v kotlině bylo čtvrt miliardy čecháčků, pomíchaných ze všech možných koutů Evropy a říznutých imigrací, tak bychom se také divili, co se v hlavičkách pod tlakem současné verze civilizace vylíhne.

A jak jsem psal jinde, nemáš flintu, máš auto.. pěkný výřad uděláš nakonec i bez řidičáku. A můžeš si naložit pro větší zábavu i pár flašek propanbutanu.

0 0
možnosti