Případ kontroverzních ostnů proti bezdomovcům opět ukázal, jakou sílu mají sociální sítě. Fotografie luxusní rezidence a jejího „opatření“ spustila na sociální síti Twitter velkou debatu. Lidé tam navíc upozornili na podobné hřeby, které má před svou prodejnou nainstalován obchodní řetězec Tesco, napsal The Telegraph.
K tématu |
Podle mluvčí ale toto opatření není namířené proti bezdomovcům. „Zákazníci si stěžovali, že je obtěžuje antisociální chování před naší prodejnou. Nainstalovali jsem tam proto tyto hřeby a pokusili se těmto jevům zabránit,“ sdělila mluvčí Tesca Bianca Toddová. Společnost se snažila tímto krokem zabránit požívání alkoholu a kouření v okolí svých obchodů.
Jenže podle aktivistů jsou tyto ostny namířené právě proti bezdomovcům, kteří na římse obchodu často pobývají. Jejich tvrzení ale Tesco odmítá. „Hřeby způsobily u některých lidí znepokojení, interpretovali je jako ostny proti bezdomovcům,“ říká Toddová.
Společnost se proto rozhodla ostny odstranit, a to na nátlak aktivistů, kteří vyhrožovali, že budou před obchodem několik dní protestovat. Řetězec se ale pokusí najít jiné řešení, které nebude vyvolávat takové kontroverze.
„Je to zpráva pro další společnosti, které chtějí podobným způsobem zacházet s bezdomovci,“ citoval The Telegraph jeden z oslavných komentářů aktivistů. „Nechceme žít ve společnosti, kde je veřejný prostor pokryt ostny. Bezdomovci nejsou holubi,“ zní další z nich. „Místo toho, aby tu byli lidé bez domova, mohou žít ve zhruba 700 000 domech, které jsou v Británii prázdné,“ zní další.
We have a problem in the way we treat homeless people and it's not just about spikes http://t.co/XkSESwuZ1o pic.twitter.com/VZwtdA0Rdm
— The Independent (@Independent) June 9, 2014