Neděle 1. října 2023, svátek má Igor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Svět

Deutschland-Ticket není rarita. Cestou jednotné jízdenky jdou i další evropské země, Česko zaostává


Deutschland-Ticket | foto: Profimedia.cz

Premium
Jedna laciná jízdenka na veřejnou dopravu platná v celé zemi s výjimkou dálkových spojů, zato včetně veškeré městské dopravy. Tak přehledný je princip Deutschland-Ticketu, který na prvního máje odstartoval v Německu. Cílem je hlavně přispět ke snížení emisí z osobních automobilů tím, že část zejména pravidelně dojíždějících přesedne z aut do vlaků či autobusů.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet první měsíc za 1 Kč

Deutschland-Ticket, též běžně nazývaný 49-Euro-Ticket není v Německu prvním projektem svého druhu. Za testovací balonek lze považovat loňský experiment s ultralevnou tzv. devítieurovou jízdenkou, která platila za podobných podmínek po tři letní měsíce. Protože však její financování nebylo dlouhodobě udržitelné, rozhodli němečtí politici po složitých jednáních o novém projektu.

Podle odhadů bude Deutschland-Ticket stát veřejné rozpočty kolem tří miliard eur (asi 70 miliard korun) ročně, o což se rovným dílem podělí federální kasa s jednotlivými spolkovými zeměmi. Právě na dohodě o financování projekt nějaký čas vázl a jeho start byl o několik měsíců odložen.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
první měsíc jen za 1 Kč

Roční

490
890 Kč
Předplatit
+ 6 měsíců zdarma oproti měsíčnímu předplatnému
+ online televize Telly
na 90 dní zdarma

Dvouleté

1 690
Předplatit
+ 5 měsíců zdarma oproti měsíčnímu předplatnému
+ online televize Telly
na 90 dní zdarma

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 30 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: