„Tak blízko svému cíli...“ hlásá titulní stránka magazínu, jejíž podobu přinesl například server Huffington Post. Zobrazuje utonulého chlapce, který má tvář zabořenou v písku. Nad ním je billboard společnosti McDonald’s s notoricky známým maskotem dětských menu známých jako Happy Meal. Slogan říká „Promo! Dvě dětská menu za cenu jednoho“.
Další ilustrace pak ukazuje Ježíše stojícího na vodě, vedle něhož se Aylan topí. Kresba je uvedena slovy: „Důkaz, že je Evropa křesťanská. Křesťané chodí po vodě. Muslimské děti se topí.“
These new toons from leftist Charlie Hebdo are actually mocking Europe and Christians for not doing more for refugees pic.twitter.com/1qqUwjKwpo
— GodHatesFAQs (F.J.) (@MrPolyatheist) September 14, 2015
Magazín kresbami reagoval na migrační krizi v Evropě. Ilustrace vzbudily rozporuplné reakce, mnoho lidí obě kresby hodnotí na sociální síti Twitter. Někteří tvrdí, že byli autoři kreseb nepochopeni a že nejde o zesměšnění chlapcovy smrti a víry, ale Evropy. Většina však Charlie Hebdo viní z nedostatku soucitu. Karikatury hodnotí i média. Například server Morocco World News píše, že se Charlie Hebdo „schovává za svobodu slova“.
Aylan se utopil poté, co se jeho rodina rozhodla uprchnout ze Sýrie a doplout do Evropy. Fotografii chlapcova těla, které vyplavilo moře, otiskly všechny významné deníky a zpravodajské servery. Agentura Reuters poté přinesla informaci, že loď řídil sám Aylanův otec, který jako jediný z rodiny tragédii přežil.
Magazín Charlie Hebdo, který populární fotografii využil ve svém novém vydání, je pak znám svými kontroverzními karikaturami. v lednu tohoto roku dvojice ozbrojenců zaútočila na sídlo satirického magazínu a zabila zde několik členů redakce. Tehdy mnoho lidí a médií magazín podpořilo slovy „Je suis Charlie“ (“Já jsem Charlie“).