Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Trajekt Estonia mohl ztroskotat, když se proděravěl o mořské dno, řekli experti

Kameny na mořském dně možná způsobily dlouho neobjevené díry na trupu trajektu Estonia. Při jehož ztroskotání v roce 1994 přišlo o život 852 lidí. Oznámili to v úterý činitelé dohlížející na nové vyšetřování této tragédie. Případ tím není uzavřený, vyšetřování má pokračovat příští rok. Tragédie trajektu Estonia se zapsala do dějin jako největší námořní katastrofa od druhé světové války.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dají se snadno najít články o mezinárodní potápěčské expedici, která vrak zkoumala, byl na ní i vrakový potápěč Jindřich Bohm a jimi odebrané vzorky po analýze vykázaly stopy výbušnin. Navíc díra na boku přídě je vyhnutá ven, zámky předních vrat odpálené. Švédové se od začátku snaží zabránit zkoumání vraku a nějak to zahrát do autu. Jsem apriori proti spikleneckým teoriím, ale vypadá to, že byla Estonia opravdu potopena záměrně. Potopení lodi o šutry, kde je 80m hloubka, je pohádka pro první třídu.

0 0
možnosti

Autor článku asi nechápe. Náraz do dna nastal až po potopení lodi. Stejně mi to moc nesedí. Náraz do dna by nemohl vytvořit pár izolovaných děr od kamenů. Ty by navíc zůstaly zaklíněné v plechu.

2 0
možnosti

J34a20r44o 39P15l17e25v70a

16. 11. 2021 22:59

Jen opakujete oficialni nesmysly - mela Estonia ponor 80 metru aby se poskodila o kameny na dne? Jde o zamerne potopeni nakladu vojenske vyzbroje pasovane z Ruska do Svedska. Svedsti socani zase delaji vse aby to zametli pod koberec. :-( protoze o tom vedeli.

0 2
možnosti

Krasna cestina. "trajekt se roderavel se o dno..."

0 1
možnosti

Vaše je ještě lepší. Bez háčků a čárek!!;-D;-D;-D;-D;-D!!

0 0
možnosti

Teorie o vlnobitím uražených vratech a zatopení podpalubí jsou trochu mimo,dávná zpráva o výbuch na přídi a znemožnění utěsnit čelní vjezd do spodních prostor bude pravdivější.I proto že vrak je snad stále pod dohledem a vylovení i se vším nákladem a oběťmi bylo už dávno možné.

0 0
možnosti

Pokud vím, čelní vjezd se na každém slušném trajektu uzavírá a utěsňuje ještě v přístavu před, nejvýš v průběhu vyplutí.

Takže trajekt vyplul s neuzavřenými vjezdovými vraty? To si o potopení přímo říkal...

0 0
možnosti