Diskuse k článku: Boeing prodával bezpečnostní prvky za příplatek. ‚Nadstandard‘ nemělo ani jedno z havarovaných letadel

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 70
  • Poslední: 2.4. 2019 0:28
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Chaloupka 23.3.2019 17:36

Prostě ta letadla už jsou "moc" chytrá.

P. Harabaska 23.3.2019 9:48

Co chcete? Boeing se prostě chová tržně. On to někdo zaplatí. Buď penězi nebo životy.

J. Novák 23.3.2019 8:43

Prodávat bezpečnostní prvky za příplatek je prostě skandální. Za to by měli být zodpovědné osoby ugrilováni.

O. Dvořák 23.3.2019 8:57

Nekupovat a provozovat bez je v pořádku? Funkčnost čidel je kritická pro použití MCAS, porucha čidla posílá letadlo do střemhlavého letu. Cvičený pilot vypne automatiku a nahlásí poruchu. Nezkušený se pere s robotem řízeným vadným čidlem.

Z. Sekerák 23.3.2019 16:22

Zvlášť když cena letadla je 120 milionů.

J. Křivan 23.3.2019 17:22

Dolarů

O. Dvořák 23.3.2019 8:07

To extra bezpečnostní zařízení jsou dva ukazatele a jedno světýlko. Ukazatele hodnot dvou čidel náklonu a dioda, která se rozsvítí, když hodnoty nesouhlasí, tzn. jedno z čidel má poruchu. Kolik takové vylepšení může stát, a co vede aerolinky k tomu, aby tohle vylepšení odmítli, když je jim nabídnuto. Dva budíky a dioda. Čímž neříkám, že Boeing neměl zahrnout tohle "extra" do standardní výbavy.

P. Harabaska 23.3.2019 9:50

Pokud jde o zajištění bezpečnosti, má být takové zařízení součástí základního vybavení. Chcete si koupit auto bez brzdy? Vždyť i bez ní auto jede.

O. Dvořák 23.3.2019 10:08

Souhlasím, jenže dotyčné aerolinky si zjevně myslely, že to jde i bez brzd.

Z. Hrabal 23.3.2019 7:12

To nevymyslíš. Stát se něco podobného u Ruských letadel.

P. Harabaska 23.3.2019 9:52

Třeba to chudákům od Boeingu nějací ruští specialisté navrhli. Tajné služby jistě najdou nějaké nitky vedoucí do Ruska.

V. Koreis 23.3.2019 5:20

Co takhle příplatek za to, že letadlu se dostalo přimontovaných křídel?

K. Čtvrtý 23.3.2019 7:01

Spíš bych to viděl na počet nýtů, ekonomická verze by mohla mít nýty ob jeden, či dva. A rovněž ochrana před bleskem by mohla být za příplatek, tyhle konstrukce už dávno nejsou jen slitina, i ta je totiž těžká, takže se do rámu dává kovová "síť". :-P

P. Götze 22.3.2019 23:09

Hosi nez tady placat nesmysly, zkuste si radeji nejdrive neco kolem toho opravdu zjistit. Ja vam to ulehcim, tady to mate primo od pilota a instruktora, jak to v realu vypada.

https://www.youtube.com/watch?v=xixM_cwSLcQ

J. Novák 23.3.2019 8:48

Jedna věc je jasná, Boeing svojí maximalizací zisku způsobil dvě tragické nehody a někdo by se za to měl zodpovídat.

R. Markvart 22.3.2019 23:09

Není to tak dávno když se drtivá většina lidí rozmýšlela, jestli si má při nákup auta připlatit za ABS. Tak nevím proč se dneska někdo diví tomu, že i letecké společnosti se rozmýšlí, jestli mají za něco připlatit, či nikoliv.

M. Rakušan 22.3.2019 23:33

No, až Boeingu začnou padat desítky jejich letadel jen proto, že odběratelé si nezaplatili jakýsi předražený bezpečnostní "nadstandard", tak se může divit, že půjde do kopru...

K. Čtvrtý 23.3.2019 7:04

Ty mag0re, jako u jednotlivce je to tvoje volba, ale u 300 lidí, kterým nikdo neřekl, a oni by to stejně ani nebyli schopni posoudit, že letadlo nemá to či ono, je to zcela něco jiného. Budíííčééééék!

Kucirek 22.3.2019 22:23

Penize penize a tet se rozhodnout kdo ma stavet temelin. Tady konci veskera sranda.

J. kabát 22.3.2019 21:35

Ještěže měli křídla v základu

I. Pokorný 22.3.2019 21:23

Au, bezpečnost u letadel za příplatek (??), to nesnese srovnání, hrůza.

J. Kotala 22.3.2019 21:21

Zlaté tůčko. Umělo plachtit.

P. Bárta 22.3.2019 21:28

Jo a nekolikrat, spis mnohokrat , doplachtilo na srot

K. Jež 22.3.2019 20:48

Tam to bude asi chtít začít. Naučit s tím ty piloty lítat. Tam bude nejspíše to jádro pudla. Auta taky mají 4 kola, ale důchodec z trabucha asi nepochápe nějakej nabušenej automat s parkováním ap. A naopak samozřejmě. Všechno má svoje.

V. Petr 22.3.2019 20:06

Nevím, zda víte jak to bylo s havárií JAKu při startu v Jaroslavi, kde zahynuli tři čeští hokejisté. Tam se jednalo o naprosto nepatrnou konstrukční změnu v umístění brzdového pedálu. Piloti na starších verzích byli zvyklí opírat se nohou o pedál a nic se nedělo, jenže u novější verze už takto brzdili. Letoun v důsledku toho nenabral při startu potřebnou rychlost a zřítil se.

J. Novotný 22.3.2019 20:04

A není to spíš o tom, že by výrobce měl prodávat bezpečná letadla a nadstandardní výbava by obnášela leccos, třeba něco, co se týká pohodlí?

M. Hájek 22.3.2019 20:37

Povinná bezpečnostní výbava je dána normami. Výrobci i provozovatelé jsou pod silným ekonomickým tlakem, takže něco navíc si kupovat automaticky nebudou. Dnes o všem rozhodují ekonomové a právníci. Západní státy ztrácejí konkurenceschopnost a toto je důsledek, šetří se.

P. Bárta 22.3.2019 21:25

Ale prave ti Zapade si to poridili

J. Kotál 22.3.2019 19:58

Jestli tyto bezpečnostní prvky byly schopny zabránit oběma katastrofám, tak by mělo pár lidí od výrobce dostat doživotní tresty.

P. Bárta 22.3.2019 21:22

Od vyrobce tezko. Vybavu voli objednavatel.

Najdete na Lidovky.cz