Sobota 10. dubna 2021svátek má Darja 15 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Svět

Jsem šokovaný a mám strach, prohlásil model tmavé pleti z letáku Lidl

Lidl použil v letáku modela tmavé pleti. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Lidl použil v letáku modela tmavé pleti. | foto: Reprofoto

PRAHA Čtyřiadvacetiletý Alpha Dia, známý jako model z aktuálního letáku Lidlu, je z rasistických komentářů některých Čechů šokovaný. Řekl to v rozhovoru pro německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung. Situace mu podle svých slov nahání strach a dosud se s ničím podobným nesetkal.

Reakcí, které v uplynulých dnech na internetu vzbudil model tmavé pleti v katalogu Lidl, si všimla i zahraniční média. Německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung proto s modelem z Hamburku udělal rozhovor.

„Šokovalo mě to. Setkávám se s modely z celého světa, také z Česka. Praha je mezinárodně orientované město. Pokud se přesto tak mnoho Čechů obává ‚vyhlazení bílé rasy‘, tak to asi budou podobně vnímat i někteří Němci a lidé v dalších zemích. To mi nahání strach,“ odpověděl Dia na otázku, co si o celém incidentu myslí.

Lidl použil v akční katalogu modela tmavé pleti.
Lidl použil na dvoustraně v letáku modela tmavé pleti.

Podobnou situaci přitom při práci nikdy předtím nezažil. Ať už v Německu, kde žije, či jinde v zahraničí. Ve Francii a Miláně je podle svých slov přitom ještě úspěšnější. „Těžko říct, proč se tak v tomto konkrétním případu stalo. Společnost chtěla svůj produkt co možná nejlépe prezentovat, a to i na černošském modelu,“ vysvětluje Dia.

Připomněl, že negativní komentáře se objevily pouze na českém facebookovém profilu společnosti Lidl. On osobně obdržel pouze ty pozitivní. „Jeden známý mi například napsal, jak ho těší, že je v katalogu Lidlu konečně k vidění model černé pleti,“ řekl Dia.

„Čím tmavší, tím těžší“

Potvrdil rovněž, že propagační materiály společnosti se vytvářejí v Německu s modely z řady zemí a v mnoha zemích jsou následně používány. Aby se tak vyráběly speciální letáky pouze pro český trh s místními modely, je podle něj nesmyslné.

The cheapest way to improve your looks is to wear a smile ✌️ #smile #africanquotes #alphadia #modelwerk #marilyn #2morrow #tb

Fotka zveřejněná uživatelem Alpha Dia  (@alpha_dia_),

„Čím je člověk tmavší, tím těžší to tady má,“ uvedl model. Jestli jde ale jen o případ jeho osoby či obecný problém módního průmyslu, nedokáže posoudit. Černošští modelové se ale podle něj na světových molech objevují stále častěji.

Obchodní řetězec Lidl v aktuálním vydání akčního letáku použil k Dia k propagaci oblečení. Na oficiálním facebookovém profilu společnosti se vzápětí objevily negativní, mnohdy rasistické komentáře lidí, kteří takový krok spojovaly s multikulturalitou. Lidl jakoukoliv rasovou manipulaci odmítá, kritice neustoupí.

V křečových žilách může být i litr krve, varuje primář Schütz

Ředitel festivalu Jiří Bartoška.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Viditelně rozšířené žíly, těžké nohy či pocit mravenčení. Potíže s křečovými žílami neboli varixy trápí v populaci...

Velký test samotestů na covid: Kapesní laboratoř vám dá naději, nikoliv jistotu

Ředitel festivalu Jiří Bartoška.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Chcete do práce nebo na návštěvu k příbuzným? Budete-li mít štěstí, třeba na vás vyjde vhodný test na covid. Pečlivě...

KOMENTÁŘ: Na dveře klepe obří inflace. A bát by se měla i česká vláda

Ředitel festivalu Jiří Bartoška.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium V Americe probíhá obří záchrana ekonomiky na dluh. Do toho všude zdražuje ropa i potraviny. Svět se opět začíná bát...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!