27. září 2019 19:41 Lidovky.cz > Zprávy > Svět

Rusové hrozí zákazem vysílání Deutsche Welle. Rozhlasová stanice prý vykazuje známky podpory extremismu

Rudé náměstí v Moskvě | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Rudé náměstí v Moskvě | foto: Reuters

MOSKVA Ruské vysílání německé rozhlasové stanice Deutsche Welle (DW) vykazuje známky podpory extremismu a německý veřejnoprávní rozhlas nejspíš bude v Rusku zakázán. Vyplývá to z pátečního prohlášení Vasilije Piskarjova, šéfa parlamentní komise, která se vysíláním Deutsche Welle zabývala. Výhrady vůči německé stanici už v srpnu vyjádřilo ruské ministerstvo zahraničí.

Za kampaní proti Deutsche Welle stojí zřejmě její informace o letních demonstracích v Moskvě. Desetitisíce lidí tehdy protestovaly proti vyřazení opozičních kandidátů z komunálních voleb. Podle ruského ministerstva zahraničí DW k účasti na nepovolených protestech přímo na sociálních sítích vyzývala. Stanici financuje německý stát, ale její redakční politika má být nezávislá.

Německá stanice podle Piskarjova porušila „mnoho ruských zákonů“. Zjištění parlamentní komise předá „zplnomocněným orgánům“, tedy ministerstvu zahraničí, které zřejmě vysílání DW v Rusku zakáže. „Ministerstvo posoudí další pokračování její akreditace,“ řekl Piskarjov.

Komise ruské Státní dumy rovněž prozkoumá zpravodajství ruské internetové televize Nastojaščeje vremja (Současnost), kterou financují Spojené státy. Zkoumat budou i zpravodajství ruského serveru MBCh Media napojeného na kremelského kritika Michaila Chodorkovského a vysílání opoziční televize Meduza.

Deutsche Welle nařčení z vyvolávání protestů v Moskvě odmítla. „Rada pro vysílání DW posoudila obvinění, vznesená parlamentní komisí. Odmítá, že by se Deutche Welle vměšovala do vnitřních záležitostí Ruské federace,“ prohlásil mluvčí stanice. Vyjádřil naději, že ruské úřady umožní všem zpravodajům stanice pracovat v Rusku svobodně a bez omezení.

Komise ruské Státní dumy rovněž prozkoumá zpravodajství ruské internetové televize Nastojaščeje vremja (Současnost), kterou financují Spojené státy. Zkoumat budou i zpravodajství ruského serveru MBCh Media napojeného na kremelského kritika Michaila Chodorkovského a vysílání opoziční televize Meduza.

Ruští poslanci se podle Piskarjova budou věnovat i ruskému vysílání stanice BBC a americké stanice Rádio svoboda/Rádio Svobodná Evropa (RF/RFE). Zaměří se i na obsah sociální sítě Facebook a produkci vyhledavače Google.

ČTK
Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

DANIEL, ADAM A ZBYHNĚV. Táta Hložek (vpravo) se svými syny Danielem a Adamem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Moderátorka a hvězda sociálních sítí Nikol Štíbrová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Byt 2+1, 70 m2, 17. listopadu
Byt 2+1, 70 m2, 17. listopadu

17. listopadu, Mladá Boleslav - Mladá Boleslav II
2 899 000 Kč