Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Německo spouští největší experiment ve veřejné dopravě. Po celé zemi se bude jezdit za 220 korun měsíčně

Co do rozsahu i nákladů jde o největší podobný experiment ve veřejné dopravě. A to v celosvětovém měřítku. Od středy 1. června bude možné po celém Německu cestovat za cenu 9 eur, tedy asi 220 korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FV

Je to určitě správný krok, který si klade za cíl snížení individuální dopravy vedoucí k ekologii i menší spotřebě fosilních paliv.

V ČR by se k tomuto účelu mohla upravit ona jednotná jízdenka "státního tarifu" (OneTicket). Je ale důležité, aby na to byly spoje dostatečně dimenzované (u nás by stačilo zvýšit počet vagónů ve stávajících spojích).

Co se týká strachu ze zneužití: umím si představit individuální případy (např. bezdomovci, kteří by se v hromadné dopravě zdarma ohřívali), ale masově se to zneužívat nebude, protože by brzo přestalo občany bavit cestovat někam, kam nepotřebují, jen proto, že na to mají "paušální" jízdenku.

1 0
možnosti
MM

nj to precestuje BUSem za 3 dny,... inu,...

0 0
možnosti
RN

Kdo to tu nedávno tvrdil, že roční Lítačka je neskutečně levná a měla by podstatně zdražit, protože nikde v zemích na západ od nás, se za takový peníze nesvezete? :-P

0 0
možnosti
AL

Však to bude jen na tři měsíce.

0 0
možnosti
VK

V41í95t 78K77u21č14e69r37a

30. 5. 2022 14:23

To se vám to utrácí, Němci, ze? Česky dělník vám to zaplatí...

4 3
možnosti
Foto

Můžeš jezdit také

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
IN

Co povinné místenky? Zadarmo nebo za směšný poplatek možno rezervovat na libovolný vlak. Ovšem problém, když někdo bude blokovat a pak se nedostaví.

0 0
možnosti
JP

Pokud správně pamatuju, tak víkendový lístek v Hamburgu pro CELOU RODINU (skupina až 5 osob) platil na U-Bahn, S-Bahn, povrchovou i lodní dopravu (ta je taky fajn) a stál podobně už před 10 lety.

Je to zvláštní. Doprava je dotovaná všude. Energie i technika (odpisy, provozní náklady) jsou tam i u nás stejné. Osobní náklady jsou v DE podstatně vyšší. Komfort a pravidelnost dopravy taky lepší. Tak PROČ to u nás stojí tolik peněz? Asi si management a přisáté firmy typu ROPID potřebují víc 'odklánět', jinak to nevidím.

Taky vzpomínám, jak v Berlíně platil lístek z Vindobony v den příjezdu v BVB po celém městě a zmatený cizinec nemusel po příjezdu absolvovat test inteligence v šíleném automatu na jízdenky jak v Praze - kdo má po kapsách naši měnu v drobných, že?

4 0
možnosti
PV

P34e35t82r 18V86o63s11t21r66ý

30. 5. 2022 12:42

Veřejná dobrava je dotovaná téměř všude, nicméně někde více a někde méně.... U nás platí to druhé.

0 0
možnosti
VF

To jsem zvědavý, jaký bude výsledek. Já vím, český diskutér už všechno ví a zná.

3 1
možnosti
PV

Ti, kdo dnes platí dotace na elektromobilitu. Ale o tom to cele asi není. Potřebovalo by to pohled v širším měřítku : omezení osobní dopravy, omezení silniční výstavby, omezení výroby aut, ...

0 0
možnosti
DH

Němečtí vládnoucí představitelé velmi úspěšně pohřbívají vlastní ekonomiku. Začali odstavením atomovek, ale to je zřejmě pořád málo. Jediné, co mi na tom vadí je to, že to dříve či později poškodí i nás...

5 1
možnosti
MH

Experiment a populismus v jednom.

3 3
možnosti